U toku su završni radovi na jednom od najvažnijih projekata u Srbiji - Obilaznici Beograda, na sektoru 6, koja se konačno pušta u saobraćaj. Projekat o kome se govori 30 godina, završen je! Otvaranje Sektora 6 obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, najavljeno je za 28. jun čime će kompletirati Koridor 10.

Beogradska obilaznica predstavlja planirani auto-put, državni put prvog A reda A1, koji bi trebalo da omogući izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice Srbije. Obilaznica je projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat. Putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Ovako izgleda najveća petlja u Srbiji: Obilaznica oko Beograda iz drona:

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović je rekao za MONDO da je najvažnija stvar koju obilaznica Beograd donosi je bezbednost saobraćaja, odnosno otklanjanje velikog broja crnih dačaka na tim delovima puta.

"Ja neću pričati o rasterećenju saobraćaja, predmet rada komiteta za bezbednost saobraćaja nije protočnost, već je bezbednost. Suština ove saobraćajnice jeste da će, odnosno da bi trebalo konačno da bude otklonjen veliki broj crnih tačaka koje su ostale na dosadašnjoj obilaznici koja nije bila izgrađena u profilu auto-puta", rekao je Okanović za naš portal i dodao:

"Dakle, imali smo veliki broj crnih tačaka kod motela 'Hiljadu ruža', i kod skretanja za Resnik, i na petlji Orlovača, na Ostružničkom mostu, dakle dok se radila obilaznica oko Beograda imali smo baš veliki broj crnih tačaka na gradilištima, sada se nadamo da je tome konačno došao kraj. Nadamo se da će ovo sada biti jedna bezbednosna saobraćajnica i da će te crne tačke koje su postojale duž obilaznice, prosto više neće postojati", rekao je Okanović i osvrnuo se na saobraćaj u centru grada Beograda koji će verovatno biti rasterećen:

"Sigurno da će obilaznica skratiti vreme putovanja i onih koji tamo tranzitiraju, ali svakako i onih koji prolaze kroz grad Beograd. Mnogi kamioni su bili prinuđeni da idu na obilaznicu, za njih nije bio izbor da li hoće ili neće, mnogi automobili i autobusi su izbegavali da idu obilaznicom, zato što je obilaznica, zbog čestog zastoja usled radova i učestalih saobraćajnih nezgoda, bila dosta sporija saobraćajnica nego da prolazite ovim klasičnim pod znacima navoda auto-putem kroz Beograd".

Autokomanda, Gazela i "auto-put" na Novom Beogradu bi trebalo da izgledaju dosta drugačije po rečima Okanovića, odnosno na tim saobraćajnicama bi trebalo da bude dosta manje vozila.

"E sada, kada obilaznica bude u svom punom profilu značajno veći broj automobila i autobusa će koristiti tu obilaznicu, neće prelaziti preko Gazele, odnosno kroz Beograd, što znači da će biti rasterećena saobraćajnica i Gazela i 'auto-put' kroz Beograd. Ceo taj potez od Beograda do petlje Bubanj potok će biti rasterećen, uključujući i Autokomandu, videćemo koliko, ali ono što je najbitnije je ta bezbednost na obilaznici koja je zaista bila problematična", završio je Okanović.

(MONDO)