Beograd na Mondu

PROMENA NA SAOBRAĆAJNICI U BEOGRADU! Vozači jednom trakom ne smeju da voze, kazne su ogromne

Autor Ivana Vlajković

Nekadašnji auto-put u Beogradu je postao moto-put i postavlja se pitanje da li sme da se vozi zaustavnom trakom.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Deonica puta od Bubanj potoka do petlje Beograd je do oktobra 2023. godine bila kategorisana kao auto-put koji prolazi kroz glavni grad Srbije. Nakon toga, oko šest meseci, jedna od najvažnijih saobraćajnica u Beogradu bila je kategorisana kako državni put II B reda, odnosno kao put najniže kategorije. Od 30. marta 2024. ova deonica puta dobila je novu kategorizaciju.

Oko šest meseci na pomenutoj deonici važila su saobraćajna pravila koja se primenjuju na državnim putevima II B reda. "To znači da su na nekadašnjem auto-putu mogli da se kreću pešaci, bicikli, traktori, zaprežna vozila, radne mašine i ostala spora vozila. To je mogao da bude veliki problem. Takođe, to podrazumeva da na tom delu puta nije postojala zaustavna traka", započeo je razgovor za MONDO direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Naš sagovornik je objasnio da je od kraja marta ovaj deo puta kategorisan kao moto-put. To podrazumeva da ovom saobraćajnicom više ne smeju da se kreću pešaci, bicikli, traktori i ostala spora vozila. "Na moto-putu važe praktično ista pravila kao na auto-putu, osim ograničenja brzine. To znači da od 30. marta deonica od Bubanj potoka do petlje Beograd ima zaustavnu traku, tamo gde je obeležena", istakao je Okanović. 

Napomenuo je da u zaustavnoj traci nije dozvoljena vožnja kao što je slučaj i na auto-putu. Kazna za vožnju u zaustavnoj traci se kreće od 20.000 do 40.000 dinara. "Vozač koji je upravljao vozilom u zaustavnoj traci pored novčane kazne dobija i šest kaznenih poena i tri meseca zabrane upravljanja motornim vozilom", kazao je naš sagovornik. 

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja podsetio je za MONDO da je ograničenje na moto-putu 100 kilometra na čas. "Po slovu zakona vozači ne smeju da voze brže od 100 kilometra na čas ali ako i dalje postoje znaci koji navode da je ograničenje 130 kilometra na čas, vozači imaju pravo da postupaju u skladu sa znakom"; zaključio je razgovor za naš portal Damir Okanović. 

BONUS VIDEO: