Zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović potpisao je danas Ugovor o donaciji dva električna bicikla sa direktorom kompanije "Dukati komponenti" D.O.O. Draženom Crnkovićem.
Donacija vredna više od 500.000 dinara uručena je ispred hotela "Moskva“.
Primopredaji je prisustvovao i glavni gradski urbanista Milutin Folić, član Gradskog veća Momčilo Čulić, kao i v.d. sekretara za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Darko Glavaš, javio je portal Beograd.rs.
"Danas smo u ime grada Beograda potpisali ugovor o donaciji sa kompanijom 'Dukati komponenti', kojoj se ovom prilikom zahvaljujem. Ova dva elektro-bicikla će sigurno dobro služiti u našem gradu, a sve u cilju promocije biciklizma, biciklističkih staza i zdravih stilova života. Beograd će uskoro biti simbol načina za propagiranje zdravog života i ove vrste prevoza", rekao je Mladenović.
On je dodao da je grad uradio ogroman posao u poslednje tri godine, pošto postoji veliki broj novih biciklističkih staza, a u narednom periodu planirana je izgradnja još 120 kilometara biciklističkih staza.
"Tim stazama ćemo spojiti delove grada za koje je do sada to bilo nezamislivo. Tako ćemo omogućiti Beograđanima da uživaju vozeći bicikl kroz svoj grad. Vožnja bicikla je promocija zdravog života i jedan od najboljih načina da 'oživimo' naš grad", dodao je Mladenović.
Glavni gradski urbanista je podsetio na strateško opredeljenje grada Beograda da promeni saobraćajnu hijerarhiju.
"Želimo da prednost konačno dobiju pešaci i biciklisti, a da za njima slede javni gradski prevoz i tek na poslednjem mestu automobil. Model građenja gradova se promenio i ne gradi se više za automobile, već za pešake i bicikliste jer se svi trude da pronađu ekološki prihvatljivu saobraćajnu hijerarhiju", ocenio je Folić.
Napravili smo projekat "Bickliraj Beogradom", naveo je Folić, koji ima četiri osnovne komponente – prva je stvaranje bezbednog okruženja za bicikliste, druga postavljanje parkirališta za bicikle kojih bi u naredne dve godine trebalo da bude oko 200, treća usvajanje odluke o raspisivanju konkursa za operatera javnih bicikala, a četvrto edukacija i kampanja.
"Dok se ne napravi osnovna mreža i ne povežu staze koje sada postoje i koje će biti izgrađene, ne možemo očekivati veliki pomak u broju sugrađana koji koriste ovaj vid prevoza. Građani doživljavaju bicikl isključivo kao sredstvo za rekreaciju i to bi trebalo da se promeni. Svako drugo domaćinstvo u Beogradu ima bicikl, ali se isti koristi jednom nedeljno ili mesečno. Bicikl u Beogradu 'uzima' svega jedan odsto učešća u saobraćaju, dok je recimo u Ljubljani taj procenat 13, a Kopenhagenu ili Amsterdamu preko 50 odsto. To je način na koji se gradovi leče od smoga i zagađenja", rekao je Folić i dodao bi broj električnih bicikala u ukupnoj ponudi trebalo da bude oko 20 odsto.
Beograd je brdovit i sigurno je da postoji potreba za električnim biciklima, ističe gradski urbanista, a trebalo bi naglasiti da će prvih pola sata po iznajmljivanju bicikla biti besplatno.
Direktor kompanije "Dukati komponenti" Dražen Crnković je istakao da mu je boravak u Beogradu pravo zadovoljstvo.
"Beograd prati svetske trendove i želim da zahvalim zameniku gradonačelnika i glavnom gradskom urbanisti što su dozvolili da naša kompanija da svoj skromni doprinos. Važno je da ljudi shvate značaj korišćenja bicikla i električnih bicikala", rekao je Crnković.
Navijač u dresu Barselone ušao na Marakanu: Delije sa kapuljačama mu odmah prišle, evo kako se sve završilo
Da li je vreme za alarme u Partizanu? Četiri uzastopna poraza u Evroligi, a najteže tek dolazi
Ovako je Partizan izgubio utakmicu u Parizu: Katastrofalna greška Marinkovića na 100 sekundi do kraja!
Mondo ukrštenica za 8. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Partizanovi igrači rade nešto što drugi ne vide, a ja vidim": Đurović kritikuje crno-bele, jedno mu smeta