• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Google izveštaj: Kakva je Srbija na internetu

Predstavljamo rezultate istraživanja ponašanja korisnika interneta u Srbiji, objavljenih u studiji "Google Connected Consumer Study 2017".

Nove globalna studija, koju je sprovela agencija KANTAR TNS u ime kompanije Google sadrži vrlo zanimljive rezultate u vezi sa Srbijom, koje vam prvi put predstavljamo na ovaj nacin.

Studija se bavi proucavanjem ponašanja korisnika internet u Srbiji i pruža pregled ponašanja korisnika interneta starijih od 16 godina, kao i ponašanja korisnika interneta iz još 63 zemlje. Istraživanje prikazuje koje online usluge korisnici u Srbiji najcešce koriste, koliko cesto i preko kojih uredaja. Rezultati studije predstavljeni su kao analiticka alatka Consumer Barometer.

Istraživanje je pokazalo da 70 odsto gradana Srbije redovno koristi internet za svoje licne potrebe, što je manje od globalnog proseka, koji iznosi oko 82 odsto.

Najaktivniji korisnici pripadaju starosnoj grupi izmedu 25 i 34 godine (22 odsto) i 35 i 44 godina (24 odsto). Medutim, nasuprot pretpostavci da su najbrojniji korisnici interneta mladi ljudi, ucestalost korišcenja interneta je slicna u svim starosnim grupama. Internet je okruženje, koje ljudima svih starosnih doba omogucuje da komuniciraju.

Google prvi put izmenio pocetnu stranicu

Prosecan gradanin Srbije poseduje 2.4 uredaja, koja su povezana na internet (u poredenju sa 1.8 uredaja u 2016. godini). Istovremeno, korisnici u starosnoj dobi od 16 do 44 imaju u proseku dva ili više uredaja, koja imaju pristup internetu.

Gradani Srbije koriste sve više uredaja koji omogucavaju pristup internetu: 63 odsto koristi smart telefone (naspram 51 odsto prošle godine), 60 odsto koristi laptopove, a 40 odsto koristi smart televizore. Pored toga, gradani Srbije koriste netbook i chromebook racunare, kao i e-book citace i pametne satove, koji imaju mogucnost pristupa internetu.

Ova studija pokazala je da nastaje novi tip potrošaca, takozvani ‘onliner’, i istražuje teme koje ukljucuju i promene u ekosistemu uredaja, nedavnim pomeranjima u navikama, koje se ticu video sadržaja i šta buducnost donosi kada je rec o potrošackoj tehnologiji. Porast korišcenja mobilnih uredaja se nastavlja, što utice na to kako ljudi komuniciraju jedni sa drugima, ali i na koji nacin imaju kontakt sa digitalnim sadržajima. Pravi je trenutak za brendove da istraže kako ove nove prilike mogu podržati poslovne i potrošacke ciljeve” rekao je Joško Mrndže, Country Manager Adriatc regiona u kompaniji Google.

Detaljan pregled istraživanja pronaci cete u nastavku. Google i KANTAR studija dostupna je samo na engleskom jeziku, u PDF formatu. 

MONDO MobIT

Sve više gradana Srbije bira smart telefon za pristup internetu. U 2017. godini, 17 odsto korisnika je podjednako cesto koristilo racunar, tablet ili smart telefon za pristup internetu, a u 31 odsto slucajeva smart telefon je preferirani uredaj za pristup internetu.

Ponašanje gradana Srbije na internetu u skladu je sa globalnim trendovima: korisnici pretražuju internet najcešce kako bi pristupili informacijama (87 odsto), potom da bi se zabavili (80 odsto), zatim kako bi ispunili svoje online zadatke (59 odsto), postavili online sadržaje (27 odsto) ili pomogli drugima tako što pokazuju kako rade nešto online (53 odsto).

Najmanje jednom mesecno, gradani Srbije traže informacije o robi i uslugama (75 odsto korisnika), koriste mape za odredivanje lokacije ili rute (60 odsto korisnika) i kupuju online (35 odsto korisnika). Najpopularnije online aktivnosti jesu: korišcenje pretraživaca (90 odsto), društvene mreže (79 odsto) i gledanje video klipova (89 odsto).

Ispitanici iz više od 63 zemlje širom sveta intervjuisani su tokom studije koju je sprovela agencija KANTAR TNS. U Srbiji, istraživanje je sprovedeno u periodu od 1. aprila do 30. juna 2017. u formi intervjua, sa uzorkom od 1.000 ispitanika starosne dobi od 16 godina i više.

Za više informacija, posetite LINK.

Cekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU