Jedan od prodavaca polovnih automobila na Bubanj potoku objašnjava da nema vremena da 14 dana sedi u karantinu da bi kupio nekoliko automobila u Švajcarskoj. Zbog toga je, kaže, angažovao rođaka koji tamo radi da mu šalje vozila.

Međutim, šleper putuje i do 20 dana, tako da i to otežava promet vozila. Primena kataloških cena dodatno je poskupela automobile. Zbog poskupljenja carine od 98 odsto, cena automobila sada je viša 30 procenata. Svi auto placevi su znatno podigli cene polovnjaka.

 "Otprilike će za vozila za koja je carina bila 400 evra, biti 800 – znači poskupeće za toliko", objašnjava jedan od kupaca na Bubanj potoku.

Prodavci sve manje uvoze i počinju da se bave drugim poslovima. Držanje auto-placeva nije više tako unosan posao, a kupcima poručuju da što pre kupe vozilo jer uskoro neće imati šta da pazare.

"U celoj ovoj priči najbolje prolaze servisi. Uvezeno je mnogo nekvalitetnih vozila i sad se pojavila situacija da servis košta kao pola vozila, na primer 'punto', 'korsa' i tome slično."

Nejasna je situacija sa uvođenjem merenja izduvnih gasova, pa se umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine), koji su na Zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.

Kupaca za ovu kategoriju je više, jer je izvesnije da će takva vozila proći tehnički pregled. Sada koštaju od šest do devet hiljada evra i približili su se ceni jeftinijih novih automobila, pa se kupci sve češće odlučuju za njih.

To potvrđuje i podatak da je u prva tri meseca ove godine za osam odsto porasla prodaja novih vozila fizičkim licima.

(MONDO/RTS)