Sporna odredba o uslovima za registraciju, a koja se odnosi na merenje izduvnih gasova, počeće da se primenjuje od 5. jula. Međutim, dobra vest je da će ona biti izmenjena i prilagođena sa godinom proizvodnje vozila.
Ovim potezom je otklonjen potencijalni problem za mnoge vlasnike polovnih automobila jer je pravilnikom bilo predviđeno da za sva vozila koja su u našu zemlju uvezena nakon 1.marta 2014. godine važe rigorozniji uslovi za merenje emisije izduvnih gasova nego za vozila koja su prvi put registrovana u našoj zemlji pre tog datuma.
Na taj način desilo bi se da se za dva ista vozila primenjuju različiti kriterijumi i to samo zbog toga jer su u različito vreme ušli na naše tržište.
Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP) kaže da njihova organizacija ima potvrdu Ministarstva saobraćaja da će izmeniti te odredbe koje su unosile nejasnoću, smatrajući da su ispravno postupili nakon što su u obzir uzeli i mišljenje relevatnih stručnjaka i institucija.
"Kad je u pitanju merenje emisije izduvnih gasova, gledaće se godina proizvodnje, a podatak o tome kada je vozilo prvi put registrovano u Srbiji neće biti uopšte bitan. Dakle, vozila treba da ispoštuju propisane granične vrednosti u odnosu na godinu proizvodnje. Ti kriterijumi u Pravilniku predstavljaju minimalne uslove i blaži su u odnosu na one koji su fabrički predviđeni", precizira Marinković.
On je dodao da i vozila, koja su napravljena bez katalizatora, ne treba da ga imaju kao da će moći da se registriju dok god se održavaju u ispravnom stanju. Međutim na tehničkom pregledu će veliki problem imati svi oni koji su neovlašćeno prepravljali svoje vozilo skidanjem lambda sonde, katalizatora i DPF filtera, delova, akoji su bitni za prečišćavanje od štetnih materija, imaće problem na tehničkom pregledu.
"Poslednjih desetak godina je gotovo nemoguće da se uveze vozilo kome nedostaju ti delovi jer Agencija za bezbednost saobraćaja proverava da li auto odgovara potpuno proizvodnim karakteristikama iz svog sertifikata COC (sertifikat of komformiti)", kaže Marinković.
Marinković navodi da se očekuje da će od 5. jula biti spremno oko 500 stanica za tehnički pregled koje su opremljene za rad po novim propisima, a da je u ovom trenutku aktivno oko 1.200.
"Svi koji predaju zahtev za otvaranje do tog datuma imaće rok od 180 dana za proveru da li ispunjavaju zahteve. Ministarstvo unutrašnjih poslova je procenilo da će do kraja godine sigurno biti u funkciji oko 700 do 750 linija, što smatraju minimumom koji je dovoljan za normalan rad. Prema mišljenju naše asocijacije, optimalan broj bi bio 1.000 jer nijedan sistem ne može da radi pod maksimalnim opterećenjem", navodi Marinković.
Marinković navodi i da će Odredba o merenju ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu, čija primena je takođe trebalo da počne od 5. jula, biti odložena ili ukinuta.
"To je još jedna dobra vest za vozače. Bilo je predviđeno da ta vrednost mora da bude manja od 20 odsto po točku da bi vlasnici mogli da registruju auto jer bi se u suprotnom tretirao kao neispravan. Stručnjaci su upozoravali da je postavljena granica veoma rigorozna i da ne bi mogao da je ispoštuje ogroman broj vozila. Ministarstvo saobraćaja je uvažilo i ove primedbe", rekao je Marinković
(MONDO/Novosti)
"Pogledajte dobro oči ovog čoveka, hoću da svi Rusi vide": Srna objavio potresnu fotografiju, ledi krv u žilama
Haos na kraju i poraz Crvene zvezde: Teo promašio za produžetak, sudije u prvom planu!
Sudije oštetile Partizan u ključnom napadu Barselone: Krupna greška se jasno vidi na video-snimku!
Željko zagrmeo zbog rasporeda Partizana: "Veoma interesantno, drugi put nam se dešava"
Ostavio venac za nastradale u Novom Sadu, pa doživeo saobraćajku: Aleksandru se lekari bore za život