• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AKO STE KUPILI VAUČER ZA LETOVANJE OVO MORATE DA PROČITATE Iz agencije poručili - Mnogi NEĆE VIDETI MORE ove godine

Procena je da više od 300.000 građana u Srbiji ima zamenske vaučere, koje su dobili zato što prošle godine nisu mogli da otputuju na letovanje zbog pandemije.

 Izvor: Anadolija/Almir Terzic

Jedan deo njih u međuvremenu se predomislio oko odredišta, destinacije ili količine novca koji su uplatili, pa su sada  društvene mreže preplavljene punudama za prodaju vaučera, često po nižim cenama. 

Iz turističkih agencija za MONDO upozoravaju da je ovakva kupovina rizična, pošto iza toga često stoje prevaranti koji isti vaučer preprodaju po pet, deset ili petnaest puta. Ako se desi da budete prevareni, morate da znate da niko nije dužan da vam nadoknadi štetu, kažu iz agencija. 

Možda će vas zanimati

SAJTOVI PUNI OGLASA

Na pojedinim sajtovima i društvenim mrežama postavljaju se oglasi u kojima se navodi kakav vaučer se prodaje, za koje mesto i po kojoj ceni.

"Povoljno prodajem vaučer za letovanje za dve osobe na Lefkadi, u periodu od 14. do 26. jula. Smeštaj u hotelu i avionski prevoz, polupansion. Za više informacija, javite se na navedeni broj telefona", piše u jednom od oglasa. 

Kako za MONDO kažu oni koji prodaju ovaj vaučer, predomislili su se iz privatnih razloga, iako su sigurni da ima različitih prevaranta koji na ovaj način žele da iskoriste situaciju. 

"Prošle godine smo želeli da letujemo u tom terminu na Lefkadi, ali nam je to otkazano zbog korone i zatvaranja granica. Ove godine je supruga u drugom stanju, tako da je to razlog zašto smo odlučili da prodamo vaučer. Nudili smo ga prijateljima, ali oni smatraju da je Grčka ove godine nesigurna, pa su se odlučili za druge destinacije", kaže prodavac vaučera za MONDO. 

AKO NIJE ISKORIŠĆEN, NEMA PROBLEMA

Iz turističkih agencija kažu za MONDO da već ima onih koji su putovali sa zamenskim vaučerima koji su kupili na ovaj način. 

"Dešavalo se da neko donese vaučer koji je preprodat. U našoj turističkoj agenciji mi vaučer posmatramo isto kao gotovinu i nemamo problem sa tim. Svako ko ga donese, može da ga iskoristi. Prevare smo sprečili tako što vodimo strogu evidenciju koji vaučeri su iskorišćeni", kažu iz agencije Barcino tours. 

Najčešće je slučaj da ljudi kupe vaučer od onih koje poznaju, ili da ga poklone roditeljima ili prijateljima.

"Ako se agenciji pošalje email sa molbom da se vaučer sa jednog imena prebaci na drugo, onda je to zakonski u redu. Ako ga kupite ili dobijete na poklon, onda idete da u agenciju, sklapate novi ugovor, taj ugovor onda platite vaučerom i tu nema problema", kažu iz agencije. 

ZBOG 20 ODSTO UŠTETE IZGUBITE SVE

Prema njihovim rečima, bilo je i situacija kada je postojao problem, zbog čega postoji rizik da ove godine "nastane haos" zbog ovakve prodaje. 

"Može da se desi da dođete sa vaučerom i da se ispostavi da je to 18 put da se taj vaučer prodaje. U našoj agenciji su se dešavali pokušaji da se isti vaučer progura nekoliko puta. U tom slučaju, objasnimo mušteriji da je putovanje već ostvareno. Onaj ko je prevaren, gotovo da ne može ništa da uradi u tom trenutku. Kakav dokaz ima da je kupio vaučer i od koga? Zbog 10 ili 20 odsto uštede, rizikujete da izgubite mnogo više novca, zbog čega ne savetujem da se vaučeri kupuju na ovaj način", kažu iz agencije Barcino tours.

IZLAZI SE U SUSRET

I ostale turističke agencije uglavnom dozvoljavaju ustupanje aranžmana drugom putniku, jer im nije toliko važno ko putuje već da se putovanje realizuje, rekli su za Kurir iz Asocijacije turistickih agencija Srbije (Juta). 

"Dozvoljava se da se zamenski vaučeri ustupe komšiji, prijatelju, drugu, kome god hoćete. Procedura je jednostavna. Potrebno je da putnik samo dođe u agenciju i potpiše da ustupa aranžman na ime drugog putnika i tako to završavamo. I ranije se dešavalo da ljudi ne mogu da putuju, pa im se na isti način izlazilo u susret. Inače, putniku se, uglavnom, samo u slučaju da je putovanje otkazano 45 do 90 dana pre putovanja vraća pun iznos aranžmana, a i tada mu se naplaćuju administrativni troškovi agencije", rekli su iz Jute. 

Pročitajte još

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU