• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAJČEŠĆI PROBLEM SA AUTOM U SRBIJI! Ako NEĆE da upali, ne pravite ove greške - u sekundi šteta od 250 evra!

Autor Ivana Lazić

Problem smrzavanja dizel goriva na niskim temperaturama nije novost, a na udaru su automobili starije proizvodnje.

 Kako upaliti auto na niskim temperaturama Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Niske temperature i ledeni dani su noćna mora vozačima, a naročito vlasnicima automobila starije generacije. Mnogi se i odlučuju da ne voze svoj automobil u zimskim mesecima, već ga "spakuju" u garažu do prvih prolećnih dana. Ukoliko nemate ni svoju garažu zimi, problem je još veći, jer pored toga što je izložen mrazu i padavinama, često se desi da gorivo smrzne. U tim slučajevima veoma je teško startovati motor, a automobil ne može da se pokrene. Ono što mnogi vozači ne znaju jeste da je veoma važno kada ste poslednji put sipali gorivo. Ako ste to uradili jesenas, možete imati veliki problem. Zašto je to bitno? Zato što bi dizel gorivo na benzinskim pumpama trebalo da bude aditivirano zavisno od temperature, odnosno doba godine. Problem ovde nastaje kad se malo vozite, pa zimi uđete na benzinsku pumpu s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C. Zimi je ono aditivirano do -15 °C.

Ukoliko uprkos pokušajima ne uspevate da pokrenete svoj automobil, prvo što treba da uradite je da okrenete kontaktni ključ za jedan zub, to radite sve dok se ne upali lampica grejača. Zatim vratite ključ u početni položaj i ponovite postupak. Ukoliko nakon ovoga automobil i dalje ne može da se upali, gorivo je smrzlo i ne pokušavajte dalje da forsirate. Verglanje će vam samo oštetiti akumulator. Probajte da odgurate automobil u topliju prostoriju, pa pokušajte da ugrejete filter i sistem za ubrizgavanje nekim grejnim telom. To može biti i fen za kosu. 

Možda će vas zanimati

Problem tokom zimskih meseci nije samo sa zamrznutim gorivom, vozači se na razne načine dovijaju da bi osposobili automobil, a ovo su najčešće greške i saveti kako upaliti auto zimi!

Grejanje ključa upaljačem

Stari trik koji već godinama ne pali, jer ćete njime vrlo verovatno samo oštetiti elektroniku u ključu. U težem slučaju imobilizator, a u lakšem elektroniku odašiljača za daljinsko zaključavanje. Mnogo su bolja varijanta sprejevi protiv zamrzavanja. Ako nemate pri ruci, bilo šta alkoholno može da pomogne. Ne koristite silu, oštećene brave je skupo popraviti.

Odmrzavanje vrućom vodom

Kada je staklo zaleđeno, najgori potez koji možete da napravite je polivanje vrućom vodom. Staklo je krto i naglim zagrevanjem velika je verovatnoća da će da pukne. Upravo zato, nemojte da koristite ništa osim sprejeva za odmrzavanje. Preko noći ostavite karton na staklu i zahvatite ga brisačima. Ujutro nećete morati da stružete. Pazite da je strugalica kvalitetna. Deo za struganje mora biti plastičan, a nikako ne od gvožđa ili bilo kog čvrstog materijala jer možete da izgrebete staklo.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Brisanje zamagljenog stakla rukom, s prstenom na ruci

Staklo se magli, rukom prolazite preko njega i prstenom dodirujete osetljivu površinu stakla. Čim se auto zagreje, shvatite da ste upravo napravili 250 evra štete. Zaista je potrebno imati krpicu za brisanje zamagljenog stakla, a i začudili biste se koliko ljudi ne zna da koristi ventilaciju automobila na ispravan način. Osnova svega je da se uključi uzimanje vazduha spolja da bi stakla držali čistim. To pogotovo vredi za pušače koji puše u autu i stakla su im uvek masna.

Čupanje zamrznutih vrata

Oprali ste auto, još topao, a zatim ga parkirali. Voda se smrznula između vrata i zalepila su se vrata za "keder". Eto problema koji je zaista teško rešiti bez da nešto oštetite. Čupanjem vrata, pa i polaganim, izvadićete gumu iz ležišta i vrlo verovatno uništiti tiplove. Nakon toga probleme ćete imati čak i leti. Dakle, ako ste već prali auto kad je napolju ispod nule, prebrišite "štokove" i gume vrata te namažite glicerinom. To će sačuvati gume i olakšati otvaranje zimi.

Ispuštanje vazduha iz guma

Stari vozački trik za povećanje površine prijanjanja gume. Osim što je stvar opasna, pogotovo ako nemate pumpu pri ruci da gume ponovno napumpate, prilično je beskorisno s modernim gumama. Zbog lamelaste konstrukcije ne samo da nećete pomoći, već ćete verovatno i odmoći. Kupite nove zimske gume i pregledajte kočnice.

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Čišćenje samo prednjeg stakla

Sneg na krovu i staklima je jako opasan jer se prilikom kočenja može spustiti na prednje staklo, a postoji velika verovatnoća da spržite motor brisača ili barem osigurače. O pešaku ili životinji zbog koje ste kočili da i ne pričamo. Dakle, očistite sneg s automobila u potpunosti pre nego krenete da vozite.

Neodržavanje razmaka

Put je posut ne samo solju, već i kamenčićima. Iako su veličine do 3 mm, mogu da oštete staklo automobila. Danas se i stakla „krpaju“ posebnom tehnikom, ali sve zavisi kakav je tip puknuća. Vožnja tik iza kamiona uništiće vam haubu i staklo dok kažete „keks“. Iako imate vrhunske gume, dobar ste vozač i znate sve „cake“, držite što veći razmak!

Vožnja s premalo goriva

Zima je vreme kada na putu svašta može da se dogodi. Uvek imajte bar pola rezervoara goriva. Stanete li negde na putu, u noći, čekajući da se saobraćaj ili situacija raščisti, nemate grejanje ako motor ne radi.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Marko

Dizel gorivo ne smrzava. Dizel gorivo parafinira ( parafin u gorivu se zgusne ). Evro dizel u sebi ima daleko manje parafina nego stari D2 ( kojeg odavno više nema na pumpama ) tako da i EVRO dizel bez ikakvih aditiva može da se koristi na prilično niskim temperaturama.

Мрале

@Marko Све је то тако у теорији и најчешће је тако, ако не рачунамо оно од пре пар година кад је пола државе имало проблем јер нис-ов дизел није баш био спреман за зиму.

Мрале

Нарочит сам власник старије генерације, немам гаражу, кад смрзне гориво од летос, гурнем га у ходник зграде а палим на гурку низ степенице да не покварим акумулатор.

special image