• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTA DA RADITE KADA VAM ZALEDI RUČNA KOČNICA? Vozači naprave jednu veliku GREŠKU, pa ujutru ne mogu da otkoče auto! 

Autor Ivana Lazić

Kada dođe zima i temperature padnu ispod nule, javljaju se i prvi problemi. Voda u sajli se zaledi i ko uveče povuče ručnu kočnicu ujutro će teško pokrenuti vozilo.

 Šta da radite kad zaledi ručna kočnica na automobilu Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Zimski period može biti nezgodan brojnim vozačima, jer se susreću sa raznim problemima tokom vožnje, a jedan savet koji bi trebalo da poslušaju tokom ovih ledenih dana je da ne koriste ručnu kočnicu zimi! Tokom noći sajla kočnice će zalediti i ujutro nećete moći da otkočite automobil. Ovo se dešava jer mnogi nemaju mogućnost da ostave automobil u garažama. Ponekad će se zamrznuti kabl ručne kočnice, a može se zamrznuti i mehanizam koji drži točkove, odnosno površina kočione obloge i disk ili bubanj.

Pokušajte prvo da krenete vozilom lagano, napred – nazad po nekoliko centimetara, da ne oštetite kočioni sistem. Ponovite to nekoliko puta. Najbolji način da ponovo pokrenete automobil bez negativnih posledica je da ga utoplite, što ćete najlakše uraditi u nekoj garaži. Ne otpusti li kočnica, pronađite produžni kabl i na njega spojite fen za kosu. Usmerite topli vazduh u točkove koje drži kočnica – obično je to zadnji par, i to bi trebalo da bude dovoljno da se kočnica odledi.

Puno vlasnika automobila zimi muku muče sa zaleđenom ručnom kočnicom..Ovo je bio standardni problem na "stojadinima“ i "jugićima“ i sličnim modelima iz druge polovine prošlog veka, ali imajući u vidu da je prosečna starost automobila u Srbiji preko 15 godina, ovo je redovan problem i na drugim vozilima.

Problem i sa smrznutim gorivom

Pored zaleđenih kočnica, vozači dizelaša se zimi susreću i sa smrznutim gorivom, a na udaru su automobili starije proizvodnje. Najčešći problem je sa startovanjem motora, pa auto često neće da "upali". Ono što mnogi vozači ne znaju jeste da je veoma važno kada ste poslednji put sipali gorivo. Ako ste to uradili jesenas, možete imati veliki problem. Zašto je to bitno? Zato što bi dizel gorivo na benzinskim pumpama trebalo da bude aditivirano zavisno od temperature, odnosno doba godine. Problem ovde nastaje kad se malo vozite, pa zimi uđete na benzinsku pumpu s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C. Zimi je ono aditivirano do -15 °C.

Ukoliko uprkos pokušajima ne uspevate da pokrenete svoj automobil, prvo što treba da uradite je da okrenete kontaktni ključ za jedan zub, to radite sve dok se ne upali lampica grejača. Zatim vratite ključ u početni položaj i ponovite postupak. Ukoliko nakon ovoga automobil i dalje ne može da se upali, gorivo je smrzlo i ne pokušavajte dalje da forsirate. Verglanje će vam samo oštetiti akumulator. Probajte da odgurate automobil u topliju prostoriju, pa pokušajte da ugrejete filter i sistem za ubrizgavanje nekim grejnim telom. To može biti i fen za kosu.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 38

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Puh

Fen za kosu da ukljucim u produzni kabl koji spustam sa 10tog sprata ili da molim komsu sa 1spr u 6h ujutro da mi ukljuci produzni?

..,

@Puh Haos. Ili ovo, ako ste sipali gorivo jesenas !?

Džomba

Na nizbrdici parkiram ceo život. Da rizikujem da menjač popusti i da mi auto ošteti drugi ili još gore ubije nekog, neka hvala. Ako baš ne mogu ujutru da spustim ručnu, prevoz i ćao.

special image