• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SRĐAN BATALIO SVE I OTIŠAO "PREKO" DA VOZI KAMION! Nije mogao da izdrži tempo u Srbiji, a danas zarađuje i do 2.500€

Autor Uroš Matejić

Srđan Marojević (53) odlučio da posle 28 godina ode u Sloveniju i postane vozač kamiona teretnjaka.

 Kamion Izvor: Shutterstock/Gilles Rivest

Podaci za bezbednost saobraćaja pokazuju da Srbija ima između 160.000 i 200.000 vozača, ali je oko 20.000 do 30.000 njih u međunarodnom transportu, dok sa diplomom vozača iz klupa godišnje izađe oko 1.000 novih učenika, što nije dovoljno, a mnogi od njih su otišli da rade "preko".

Među njima je i Srđan Marojević (53), koji je odlučio da posle 28 godina staža i rada kao instruktor, predavač i ispitivač u auto-školi, ode u Sloveniju i postane vozač kamiona teretnjaka. On nije mogao više da izdrži tempo koji mu je bio zadat u Srbiji.

Danas vozi "skaniju", dugačku 16,5 metara, obilazeći puteve zapadne Evrope, prevozeći plastiku, ivericu, auto-delove, hemijsku industriju...

"Nisam više mogao da izdržim tempo koji mi je bio zadat u Srbiji. Imao sam puno radno vreme bez ijednog slobodnog vikenda. Kada prođe godina, ja shvatim da sam na nuli. Eto, toliko sam mogao da zaradim, radeći non-stop. Uspevao sam da opskrbim porodicu zarad normalnog života, ali ni dinar da uštedim. To me je ubijalo u pojam, a i znao sam da za takav isti rad negde na zapadu mogu da steknem mnogo više", priznaje Srđan, koji po drumovima Italije, Francuske, Nemačke, Holandije, Belgije vozi od 2017. Za to vreme uspeo je da svojom kćerkama kupi stan u Beogradu.

Od svog rada vozač šlepera u inostranstvu može da zaradi od 1.500 do 2.500 evra mesečno. To je, dodaje Srđan, sasvim dovoljno za život, a može i da se uštedi. 

"Vozači nemaju nikakve troškove, sem za hranu. Spavamo u kamionu, to nam je druga kuća. Ipak, evropskim kamiondžijama je lakše, jer nema graničnih zadržavanja. Granicu prelazimo sa 80 kilometara na sat. Da, recimo, moram da sedim na granici ceo dan kao kolege iz Srbije, taj posao ne bih radio ni u snu. Tako da, vozačima iz Srbije nije lako, em su slabije plaćeni, em su im uslovi rada lošiji a i nema ih dovoljno", navodi on.

Njegov jedan radni dan traje 13 sati. Vozi se "čista regula", tako kažu iskusni vozači, a to znači da pravila moraju strogo da se poštuju.

"Nema onoga 'još malo ću da vozim'. Radi se koliko tahograf u kamionu dozvoljava, on nam je najbolji saveznik. Devet sati smo u kontinuitetu na točkovima, a za utovar i istovar robe možemo da odvojimo dodatnih četiri časa. Posle toga sledi odmor od 11 sati", napominje vozač teretnjaka.

(Mondo/Politika)

Možda će vas zanimati

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pravda

Plata je netto oko 2500e za mesec dana provedenih u kamionu,tu vam je sve i plata i dnevnica i topli obrok i sve moguće. Zavisno od firme do firme od 2000e do 3000e ali 2500e je trenutno nesto realno,radim taj posao pa znam i trenutno sam u kamionu. Ko misli da je lako ,neka dodje pa proba,svaki dan po 700km voznje ,voziš 9-10h pa pauza 9h-11h pa sve tako u krug,pa nakon mesec dana kad svi misići atrofiraju i počnu problemi sa želudcom i stolicom onda nastaju muke,a sve to da bi svojoj deci obezbedili normalan zivot jer tamo ne možemo zahvaljujući vama koji po ceo dan glumite demokratiju i vaš glas na izborima odčučujete kome ćete dati na osnovu sendviča koji ste pojeli u predizbornoj kampanji.

Lux

Da je tako divan i adekvatno placen posao za ono sta nosi sa sobom otimali bi se ti sa zapada za isti. Ovako nama kad pomenes neke za nas vece pare sve je wow. Ko moze da radi ovo svaka mu cast, problem je sto znam ljude koji nece nista da rade i parazitiraju kod roditelja. A ipet znam i neke koji rade dostavu i sasvim im je lepo, dakle ko hoce da radi moze i ovde da zaradi. Bitno je samo da se manemo politike iz komunizma da kad nadjes posao zavrsuo si pricu, pustis korenje i ne tezis niti svom usavrsavanju niti boljem poslu.

alokiN

Bolje da vozi kamion nego babama i dedama da pere dupeta i zamislja kako je mnogo dobro ziveti u evropi. Kvalitet zivota im se poboljsa tek kad sa malo zaradjenog novca dodju u srbiju jer po evropi ne mogu sebi da priuste restorane i kafice, ne svakog dana ali barem vikendom, izlaske. Ja sam siguran da osoba, koja zivi van beograda, sa prosecnom platom od 500e ima daleko bolji drustveni zivot od 95% njih koji su preko. Ali bitno je da se svaki euro ustedi da vide rodjaci kad dodje na 15 dana kako je uspeo, jer je u srbiji jedino merilo za uspeh novac, a to sto 350 dana se jede mesni narezak, to nema veze.

special image