• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PLATA I DO 120.000, A NIKO SE NE JAVLJA NA OGLAS! Sve što vam treba je vozačka dozvola, evo u čemu je problem

Autor Aleksandra Vasić

U oglasima za posao sve traženiji su profesionalni vozači. Koliko ih fali, zašto ih nema dovoljno i koliko su plaćeni u Srbiji, a koliko u inostranstvu?

 Zarada i iskustvo vozača u Srbiji Izvor: YouTube/World Driving UK

"Hitno potreban vozač za rad u proizvođačkoj kompaniji. Potrebna dozvola B kategorije, za vožnju kombija i pikapa. Zarada 75.000 dinara, prijava i dva slobodna dana nedeljno. Radno vreme od 08.00 - 16.00 časova". 

Ovo je samo jedan od oglasa koji preplavljuju internet poslednjih meseci. Mnoštvo je poslovnih ponuda u kojima se traže vozači, ali uprkos tome što zarada može da dostigne i do 120.000 dinara mesečno, u Srbiji postoji veliki nedostatak ove radne snage. 

KOLIKO VOZAČA NEDOSTAJE I ZAŠTO IH NEMA DOVOLJNO?

U Srbiji postoji oko 160.000 profesionalnih vozača sa CPC sertifikatom profesionalnog vozača. Prema starosnoj strukturi, vozača preko 51 godine ima 30,72 odsto, dok vozača do 30 godina starosti ima 9,26 odsto, pokazuju podaci udruženja Srbijatransport. 

Da Srbiji nedostaje između 7.000 do 10.000 profesionalnih vozača među kojima su i oni koji upravljaju niskotonskim vozilima, autobusima i specijalnim vozilima, rečeno je nedavno iz Udruženja prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju “Međunarodni transport”.

Koliko su profesionalni vozači u Srbiji traženi pokazuju i podaci Infostuda, gde su objasnili za MONDO da ovakva situacija traje već duže vreme. Uprkos uvreženom mišljenju da se najviše traže vozači kamiona i autobusa, potrebna je obična dozvola B kategorije za najtraženije poslove.

"Vozači su deficitarni i prošle godine se pokazalo da je to kadar koji nam najviše nedostaje. Do porasta potražnje za vozačima došlo je nakon pandemije korone i ekspanzije kurirskih službi i dostavljača. Nemamo zvanične podatke o visini zarade, ali znamo da se poslodavci trude da ih povećaju kako bi zadržali kadar. Najviše se traže vozači B kategorije", kaže Miloš Turinski. 

Osim vozača automobila Srbiji nedostaju i vozači kamiona i autobusa, potvrđuju za naš portal iz Infostuda.

"Najveći broj vozača kamiona odlazi u inostranstvo zbog pet puta većih zarada nego što mogu da dobiju u Srbiji, budući da naše tržište ne može da isprati plate u inostranstvu. Takođe, u Srbiji je problem to što je polaganje i dobijanje licence za ove kategorije vema skupo i košta i po nekoliko hiljada evra. Sa time se suočavaju vozači i vlasnici firmi u Srbiji", kaže Turinski. 

Istu priču nam potvrđuje i vlasnik preduzeća iz Beograda koji već mesecima ne može da pronađe radnike za transport robe. 

"Imam problem da isporučim robu kupcima pošto nemam dovoljno vozača na raspolaganju. Pritom, kada vozači treba da rade utovar ili istovar, posao teško prihvataju, bez obzira na platu koja može da bude daleko iznad proseka. Vozače kamiona gotovo je nemoguće naći. Najlakše se pronalaze vozači automobila pošto je takav posao komforniji. Ipak, i njima je plata od 60.000 ili 70.000 niska i zato je deficit i u ovoj oblasti", kaže za MONDO vlasnik preduzeća Milan Pavlović. 

Ipak, iz ugla vozača situacija je nešto drugačija i mnogi od njih odustali su od posla u Srbiji i umesto toga pronašli posao u inostranstvu. 

"Za isti posao koji radim u Srbiji u Nemačkoj mogu da zaradim tri puta više. Pritom, vozim bolja vozila, imam povoljnije uslove rada i ne moram da razmišljam da li će dogovori biti ispoštovani. U Srbiji sam često kao vozač radio prekovremeno, prijavljen na minimalac i pola plate bilo mi je isplaćeno u koverti. Bilo je problema kada se desi kvar vozila ili naplate štete prilikom saobraćajke, što takođe u inostranstvu nisam doživeo. Zbog svega toga odlučio sam da više ne radim kao vozač u Srbiji", kaže za MONDO vozač Aleksandar Grubić.

Pročitajte još

Komentari 67

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Trucker

I treba, nek propadne još više na ovoj livadi, onda će doći Afrikanci kao u Valjevo putevi da voze. Ja ću još da vozim do jeseni, para da se skupi i ćao Srbija, a buzdovani nek se zanose da EU ne valja, a niko ne gleda svoju avliju, bitno da tudje "ne valja". Radim po zakonu, znam za šta radim, čist račun duga ljubav, čik probaj da radiš mulje sa tahografom

Cvetko

U EU licenca je 500€, ovde oko 1500€. Tamo se radi zakonski, zna se radno vreme, pauza, itd... Ovde si prijavljen na min zaradu, ostatak kes, plus duple kartice, duplo radno vreme, svaki dan dobijes potvrdu da si dosao sa god odmora, i tako u krug. Dusu ti uzmu za platu iznad proseka.

Nemanja

Kazite da iz ovu platu ide I 2kartice tahografske,ove gazde se prave ludi a Sami znaju sto nemaju vozaca...

special image