• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VOZAČI MISLE DA ŠTEDE, A ZAPRAVO PRAVE OGROMAN KVAR NA AUTU: Objašnjeno zašto je potrebno da se sipa pun rezervoar!

Autor Nikola Todorović

Vozači često ne voze sa punim rezervoarom, i imaju običaj da u isti zbog manjka vremena ne sipaju gorivo.

 Kako sprečiti kvarove na autu? Izvor: Kurir/Zorana Jetvić

Praksa vozača da ne voze sa punim rezervoarom, kao i navika da isti zbog nedostatka vremena ne dopune gorivom, nije se pokazala kao dobra, što tvrdi i većina iskusnih vozača. Imati više goriva u rezervoaru auta zapravo važnije nego što mislite, a ne radi se samo o problemu sa rezervoarom, već i o opštem "zdravlju" vašeg automobila.

Takođe, što je automobil stariji, to je veći problem zbog istrošenosti i osetljivosti komponenti. Jednostavno, voziti većinu vremena "u rezervi" nije najbolja praksa, upozoravaju stručnjaci. Zbog toga je važno razumeti kako funkcioniše priključak rezervoara za gorivo i motora.

Rezervoar za gorivo uključuje i pumpu koja je povezana sa sistemom za paljenje. Pumpa se zagreva dok radi, a kada je "uronjena" u gorivo u rezervoaru, deluje na nju kao rashladno sredstvo, piše b92.

Možda će vas zanimati

Ako imate manje od četvrtine punog rezervoara, pumpa će se jako zagrejati i indirektno otkazati pre svog "roka". Štaviše, vožnja sa uglavnom praznim rezervoarom za gorivo stvara kondenzaciju, a ova pojava razblažuje gorivo i izaziva rđu. To dalje dovodi do drugih problema.

Pa tako, ako vozite sa relativno praznim rezervoarom, pumpa za gorivo će početi da sakuplja svu prljavštinu sa dna rezervoara. Ovo uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz rezervoara koji može oštetiti pumpu za gorivo. Dakle, sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari rade kako treba. Filter se ne zagreva, motor ne radi tako snažno, a oba pomažu u većoj kilometraži.

Održavanje četvrtine rezervoara punom produžiće životni vek komponenti sistema za gorivo. 

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 32

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ivča

Većina vozača u Srbiji nema novac da napuni rezervoar a ne vreme. Moja invalidska penzija je 12000 dinara. Rezervoar 60l. Taman imam vreme da ga za par minuta desetog u mesecu napunim a onda šta da radim do sledeće penzije?

Gerila

AC pumpa goriva bila nekad u rezervoaru,a kod novijih modela se već odavno montira van rezervoara zbog lakše zamene. Pišem zamene,jer su toliko jeftine,da se i ne isplati popravka. Pumpa Audija A8 košta jedva 30-ak evra!

Rista

Potrebno je da sipamo pun da bi drzava imala vise para

special image