• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VAŽNO ZA SVE KOJI KUPUJU POLOVNE AUTOMOBILE: Objavljeno u kojim evropskim zemljama se najviše vraća kilometraža

Autor Nikola Todorović

Srbija je zemlja u kojoj se uglavnom kupuju polovni automobili, što dovodi do rizika od pojedinih prevara.

 Štelovanje kilometraže kod polovnih automobila Izvor: Rina

Rizik od prevare kada je reč o pređenoj kilometraži kod prodaje polovnih automobila predstavlja problem sa kojim se ne suočavaju samo domaći kupci i zakonodavsto, već i čitava Evropa, pokazalo je istraživanje platforme za proveru istorije vozila "carVertical" koja je ovo istraživanje sprovela na uzorku od 900.000 automobila iz čitave Evrope tokom 2021. godine.

Rezultati istraživanja su pokazali da je kupovina polovnih automobila najrizičnija u zemljama centralne i istočne Evrope. Kod 24 odsto automobila koji se kupe u Letoniji su zabeležene promene, odnosno takozvana "štelovanja" kilometraže, iz čega proizlazi da svaki četvrti kupac polovnih vozila u ovoj evropskoj zemlji vozi auto sa lažiranom kilometražom. Drugo mesto na listi na osnovu prevara u vezi sa pređenim brojem kilometara zauzima Rumunija. U ovoj zemlji svaki peti automobil, to jest skoro 20 odsto vozila prodatih u ovoj zemlji ima problem istinitim podacima o pređenoj kilometraži.

Istraživanje je pokazalo da se na trećem mestu nalazi Estonija, potom Litvanija na četvrtom, dok su Rusija i Ukrajina takođe pri vrhu liste zemalja sa najčešćim prevarama pređene kilometraže vozila.

Možda će vas zanimati

Sa druge strane, situacija u nekim zemljama centralne i južne Evrope izgleda mnogo bolje, ali i "najpoštenija" tržišta se ipak suočavaju sa ovim problemom. Pokazalo se da svako 10 provereno vozilo u Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji ima vraćenu kilometražu. Procenat ovih vozila dostiže 12 odsto u Poljskoj i 14 odsto u Mađarskoj.

U kompaniji "Car Vertical" napominju da lažiranje kilometraže u Evropi stvara vozačima milijarde evra neplaniranih troškova svake godine. Uprkos tome što kupujući jeftinija vozila ljudi misle da će potrošiti manje novca za solidan kvalitet, dešava se suprotno - popravke postaju skuplje u slučaju kada vozilo ima "mutnu" istoriju korišćenja.

"Glavni izvori polovnih vozila za istočnu Evropu su Nemačka, Francuska, Belgija, Holandija i Italija. Međudržavna kupovina vozila je najrizičnija jer u ovim slučajevima dolazi do najvećeg broja prevara kada pričamo o kilometraži. Vraćanje kilometraže je takozvani ,'nevidljivi zločin'. Prema nekim istraživanjima, to proizvodi ekonomsku štetu od više od 9 milijardi evra na godišnjem nivou, i to samo u Evropi", objašnjava Matas Buzelis iz ove kompanije.

Prema njegovim rečima, problem sa kojim se suočavaju istražitelji je to što je gotovo nemoguće efikasno pratiti kriminalce koji se bave ovim vidom prevare, a tu je i pitanje kazne u slučaju kada se ovakva prevara ustanovi. Zakonodavstva zemalja zapadne Evrope izriču velike finansijske ili zatvorske kazne za ovaj zločin. Istraživanje je pokazali da često nema dovoljno resursa za rešavanje ovakvih slučajeva u okviru slabijih tržišta, gde su vozila na auto-placevima u proseku starija.

(MONDO/Informer)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Baden

Ovi podaci o procentu polovnih automobila sa vracenom kilometrazom su uvek toliko optimisticni da izgledaju naivno. Nikad ih ne komentarisem ali sad moram. Zapamtite ljudi, kad se auto izvozi iz EU u trece zemlje, narocito istok EU, Turska, ili Balkan koji "drze" nasi ljudi, tu se najvise i najcesce manipulise i to ne sa nekom malom "korekturom" nego se cesto bukvalno prepolovi kilometraza. Mozda samo nekolicina najuglednijih auto-uvoznika se ne bavi time, ali koliko je ljudi koji polovnjake kupuju bas kod tih nekoliko auto uvoznika? Sve ostalo bukvalno, nijedan auto koji dodje dole nije sa pravom kilometrazom. Pa, po nemackom ADAC-u je procentualno svaki treci auto u Nemackoj imao u nekom trenutku "manipulaciju" na tahometru, samo je pitanje koji ce sledeci kupac tj. vlasnik da "se seti" pa proveri auto pre kupovine od prethodnog vlasnika, kad se otkrije prevara i onda se klupko odmotava dok se ne dodje do onog prethodnog vlasnika kod kojeg je doslo do "pada" kilometraze makar auto stajao na nekom placu godinu dana. Sad ako je u Nemackoj procenat 30 %, pa zamislite sta dolazi dole. Ja bukvalno ne bih smeo da kupim nijedan auto vredniji od 3-4 hiljade € kod nas (bilo gde bivsa YU) dok ga ne bih proverio u ovlascenom servisu, a i tada nije garantovano da se moze utvrditi prevara (zavisi kakvu opremu i koliko "update-ovane" softvere imaju u servisu). Kazem sve iole skuplje od 3-4 hiljade € jer ono jeftinije dok se uveze odavde i ocarini, iskreno to se ionako kupuje kao macka u dzaku i bitno je da se proveri motor i menjac, a ovo drugo je sve ionako kocka. A i prevara mnogo manje "boli" nego kad vas umesto da platite 7000-8000 € za auto sa 300 000 km vi platite 14000 ili 15000 jer je presao "samo" 120000 km. Znaci ljudi, pamet u glavu, sto mi je rekao jedan auto handler ovde, "ne veruj ni u jednu kilometrazu koju vidis na autu osim one koju nisi sam napravio". To vam dovoljno govori ako jedan svabo prodavac automobila tako misli. Znaci svako iole vrednije auto, OBAVEZNA provera jer moja neka pretpostavka je da nekih 80 % od svega sto se dole uveze je sa umanjenom kilometrazom. O ostalim prevarama nekom drugom prilikom. Ne dajte se prevariti i ne verujte nikome. Uzdravlje!

U Srbiji i nov

auto nije nov vec polovan,a kamoli vraćanje kilometraze🚙. "AUTO STAR 15 GODINA NOV NOV NOV,NEMA OGREBOTINE ,PREŠAO 186.000 KM,SAVRŠENO STANJE...." jedan od oglasa za tuljane koji kupuju i nasednu 😁😁😁

Bata

U Nemackoj se placa osiguranje po predjenom kilometru i zbog toga se dosta vraća kilomtraza u Nemačkoj

special image