• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PONOVO SKUPLJA REGISTRACIJA AUTOMOBILA U SRBIJI! Evo od kada - ali će konačno početi da padaju vrtoglave cene POLOVNJAKA

Autor Uroš Matejić

Mladen Alvirović objašnjava kada će pasti cene polovnjaka.

 Padaju cene polovnih automobila Izvor: Youtube/screenshot/cnbc

Od četvrtka ponovo skuplja registracija kola u Srbiji. Razlog - viša taksa na korišćenje vozila. Tako će recimo za "fijat grande punto" registracija biti i do 21.000 dinara, a za "folksvagen pasat" star desetak godina i do 22.300 dinara. Poskupeli su i automobili, gorivo, osiguranje takođe. Mladen Alvirović iz SAT-a, kaže da će trend poskupljenja automobila u jednom trenutku stati. "Lanci proizvodnje se ponovo stabilizuju, a samim tim znači i da će te vrtoglave cene početi da padaju, a čim krenu novi da padaju krenuće u polovni", kaže Alvirović.

Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4.960 korisnika o kupovini automobila. Najveći broj ispitanika, gotovo trećina, automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manje ih menja na tri do pet godina, a oko 10 odsto kupuje automobil na deset do petnaest godina. Mali, ali ne zanemarljiv procenat anketiranih, skoro devet odsto, automobil kupuje svake godine.

Najznačajniji faktor je cena, a nakon cene, kao najvažnije stavke koje se uzimaju u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad četiri, su istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila.

Najveći broj anketiranih kupaca na sajtu polovniautomobili.com planira da izdvoji između 3.000 i 5.000 evra, skoro 18 odsto će dati između 5.000 i 7.000 evra. Od 2.000 do 3.000 će izdvojiti njih 14 odsto, a skoro isto toliko između 7.000 i 10.000. Većina, čak 80 odsto ispitanih, platiće ga gotovinom. Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17 odsto ispitanh, a dva odsto planira da automobil kupi na lizing.

Trend poskupljenja moraće da stane

Mladen Alvirović iz SAT-a, kaže da će trend poskupljenja automobila u jednom trenutku stati. Ogromna pojeftinjenja, napominje, nisu redovna stvar nigde u Evropi i dodaje da bi ogroman pad cena značio ulazak u recesiju u celokupnoj ekonomiji.

"Može se očekivati da još godinu dana potraje situacija koja se sada dešava i da onda polako počne da se rešava. Ne očekujem da ćemo pre sledećeg decembra moći da pričamo o stvarnim promenama cena automobila. Onaj ko sad ima auto i može da ga proda za dobar novac, on ne može da kupi bog zna šta jer je sve skupo. Oni koji prodaju pred sam kraj talasa, oni će profitirati, svi ostali će biti na istom", ističe Alvirović.

Na pitanje zašto se i dalje čeka šest meseci na isporuku automobila, Alvirović navodi da se dogodio savršeni cunami, jer kada se zbog korone poremetio globalni lanac snabdevanja, onda se teško vrati. "Zaposleni nisu ostali na radnim mestima. Proizvođači automobila su se prilagodili tome. Sada gledamo situaciju da će mnoge marke prodati isti broj automobila, ali će zaraditi više", navodi Alvirović.

Napominje da će uvek biti više ljudi koji kupuju polovne automobile, tako je i u Nemačkoj. "Jedno je kupiti auto, a drugo je živeti sa njim. Automobil može da bude star koliko god, ali ako imam novca da ga održavam, onda nemam problema sa tim", ukazuje Alvirović.

Prema njegovim rečima, uvek je pametnije kupiti jeftiniji nov automobil, jer on zahteva manje ulaganja tokom određenog perioda.

"Kako god okrenemo, čovek mora da računa da ne potroši poslednji novac iz kuće, jer taj auto mora da održava", zaključio je Alvirović.

(MONDO/RTS)

Možda će vas zanimati

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Realan VGD

Kako god opet vam je jeftinija registaracija nego kod nas u Republici Srpskoj. Ja sam prosle godine platio 415 km (207 evra) za Reno Lagunu 1.9 2003 godiste. Ove godine kod nas je ukinut popust pri registraciji i sad mi cena iznosi 500 km (250 eura)

Mrcela

Nabacite neki stari auto, tipa 2000 godiste (dobro, dobro, to je za nase uslove skoro nov; tek razradjen) i nemojte ni registrovati. Ta osiguranja, to je sve mafija (ljudi iz drzavnih institucija), to sve treba zabraniti i da predje osiguranje na drzavu, da se puni budzet, a ne privatni dzepovi sa pljackom na legalan nacin...

Plesac

Uvek mladji polovnjak nego nov auto. Nov u 3-5 god gubi 40%-50% sigurno. A za te pare sigurno nece biti potrebe ulagati. Plus servisi za nova kola puno skuplji nego za polovnjaka. Plus kasko ako je iz kredita. A za polovnjaka moze i da se skupi kes