• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TOPLANE PROMENILE SISTEM CENTRALNOG GREJANJA: Zavisi od zgrade u kojoj živite, upravnik o NOVIM MUKAMA stanara

Autor Marija Ivetić

Profesionalni upravnici suočavaju se u svom poslu sa brojnim izazovima, a jedan od njih su problemi grejanja i propusta pri izgradnji zgarada novijeg datuma.

 Šta radi profesionalni upravnik zgrade i na šta se stanari najviše žale Izvor: MONDO/Uroš Arsić/TV Happy/screenshot/Shutterstock

Prošlo je skoro šest godina od donošenja Zakona o stanovanju i održavanju, kojim je uvedena institucija upravnika zgrade. Podaci pokazuju da je od tada nešto više od polovine stambenih zajednica u Beogradu izabralo jednog od stanara za upravnika, a ostali profesionalnu upravu koja ima mnogo značajniju obavezu, veću odgovornost, prolazi određenu obuku, polaže ispite i kontrolisana je u svom radu. Međutim, dešavalo se da se građani često žale na upravnike koji vode više zgrada ili nisu dostupni iz nekog drugog razloga, ali bilo je i slučajeva kada upravnici nisu na odgovarajući način upravljali novcem stanara.

Kako za naš portal objašnjava profesionalni upravnik Mrđan Žugić, postoje tri kategorije upravnika, a to su upravnik iz redova stanara; profesionalni upravnik koga bira 2/3 od ukupnog broja vlasnika, kao i prinudni upravnik, odnosno nametnuti upravnik koga određuje lokalna samouprava ukoliko se stanari ne dogovore u zakonom predviđenom roku da izaberu upravnika.

Žugić kaže da je glavna razlika između upravnika iz redova stanara i profesionalnog upravnika ta što ovaj drugi ima obavezu da dežura 24 časa, da prima prijave kvarova i da organizuje poslove hitnih intervencija, dok je običan upravnik uglavnom volonter koji nije dužan nikome da polaže račune za svoj rad.

“Velika je greška i prospust što upravnik iz redova stanara ne polaže licencu i nema nikakvu obavezu da bude dostupan 24 sata stanarima kao profesionalni upravnik zgrade. Dosta je ljudi koji ipak vode računa o stanarima, ali nemaju nikakvu obavezu da im odgovaraju i vrše pravne poslove”, navodi naš sagovornik.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Kada je reč o problemima sa kojima se profesionalni upravnici u Beogradu najčešće žale, Žugić kaže da, na prvom mestu, oni zavise od godine gradnje zgrade kojom upravljaju.

“Svaka stambena zajednica je specifična, ali sve prvenstveno zavisi od godine starosti zgrade, da li ona ima ili nema lift, koje je spratnosti, da li su stanari spremni na saradnju, koliki je broj stanova, da li stanari shvataju da je tekuće investiciono održavanje po zakonu obavezno itd. Takođe, bitna je i relacija koju upravnik ima sa stanarima, da li je u dovoljnoj meri posvećen poslu, da li zna da menadžeriše i da li stanarima zna da uštedi novac. Nisu svi upravnici cvećke”, ističe profesionalni upravik za MONDO.

Na šta se žale stanari novih zgrada?

Prema njegovim rečima, kada su u pitanju nove zgrade, kaže da određeni broj stanara tih zgrada ima probleme sa radovima koji nisu izvršeni na odgovarajući način, dok su kod starih zgrada problem uglavnom podrumi, krovovi, vertikale koje su zapušene, ali i način na koji je rađeno dosadašnje održavanje zgrade.

“Sve zgrade koje su novogradnja su pod garancijom minimum dve godine, a pet godina za konstrukciju, statiku i hidroizolaciju, ali svi dobro znamo da se danas brzo gradi. Sudeći iz prakse, ako nadzor ne radi svoj posao na adekvatan način, posle može doći do problema. U prve dve godine nakon useljenja, dok je zgrada u garantnom roku, uglavnom su u pitanju sitniji problemi, obično se radi o instalacijama i nezavršenim radovima, međutim, dešava se da bude i krupnijih problema”, navodi Žugić.

Problemi sa grejanjem

Dodaje da u novim zgradama na koje se građani mahom žale po pitanju kvaliteta grejanja, nije problem izoalcija, već dolazne temperature vode koju isporučuje toplana.

“U prethodnih deset ili petnaest godina smanjena je dolazna temperature vode koja je nekada bila viša, a nije isti ni sistem centralnog grejanja. Sada se postavljaju jednocevni sitemi grejanja, dok su pre dve cevi ulazile u stan. Takođe, temperatura u stanu zavisi od samih korisnika koji, kada je napolju hladno, moraju da pojačaju radijatore, a ne da ih drže na jedinici ili dvojci”, zaključuje Žugić.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Baš tako

Napokon da ste javno priznali da je grejanje loše jer je smanjena temp. vode. Upravo tad i kreće priča o "energetskim pasošima" , hahaha, da bi se zakazale oči da nije do lo*ova već do prozora. Sve jasno ko dan.

Sanjica

U centru Beograda u jednom kondominijumu, renomirana PU firme LA PRESIDENTA za svoj nerad ispostavlja račune stanarima 3 stambene zajednice i pored isteklog četvorogodišnjeg ugovora.To SZ Stanoja Glavaša 16,26 i u Kneza Danila 9.Pojedini delovi dvorišta su zapušteni,travnjaci kontaminirani psećim izmetom,fasade su na pojedinim mestima popucale.Ništa ne radi samo ispostavlja račune.Sposobna je i da ugovor na 4 godine bez znanja stanara produži na neograničeni vremenski period što je uradila u Kneza Danila 7.Svi podaci se mogu proveriti u registru gore pomenutih stambenih zajednica.

Ma šije ga Đura

Mnogo se ovaj Žugić pravi pametan i izmišlja da ne kažem ružnije. Drugo, profesionalni nametnuti upravnici su najčešće nedostupni za razliku od upravnika iz zgrade. A grejanje odavno treba dozvoliti izbor bez ucene grada ili bilo koga. Osnovna elementarna prava svako su pravo na život, hranu i vodu, vazduh i grejanje stoji u Ustavu RS.