• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POSAO SNOVA! PLATA 6.000€, POČETNICIMA DAJU 3.000: Plaćaju prekovremeni rad, a bonusi iznose 6 prosečnih mesečnih plata

Autor Ivana Lazić

Posao stjuarda i stjuardesa, pored toga što je dobro plaćen, nudi svima uzbudljivu svakodnevnicu i obilazak destinacija na koje mnogi nikada ne bi imali priliku da odu.

 Aerodrom Nikola Tesla Beograd Izvor: Youtube/Relax and Enjoy Serbia/screenshot

Stjuardesa Nada Mirković, već sedam godina radi u avioindustriji, a i dalje leti sa istim entuzijazmom, smatra da je ovo najbolji posao na svetu, ali ipak nije sve kao na Instagramu.

"Kao što postoje dobre strane posla, poput prelepih destinacija koje obiđete, boravak u luksuznim hotelima, dinamičan život, tu su i negativne strane. Obuka koja nije nimalo jednostavna, dugi letovi, zahtevni putnici, menadžment koji očekuje od vas strogu disciplinu… Tu je i nespavanje, neredovna ishrana, ‘džet leg’, odvojenost od porodice i prijatelja… Uglavnom ćete propuštati bitne datume, rođendane, veselja, praznike“, navela je Mirković.

Kada je reč o uslovima rada, oni variraju od kompanije do kompanije, kao i od zemlje do zemlje.

"Prvo i osnovno, znanje engleskog jezika mora biti na visokom nivou, znanje drugih stranih jezika nije presudno, ali je poželjno da se vaš CV istakne u moru drugih. Obavezna je diploma srednje škole i navršena 21 godina života. Što se tiče profila ličnosti, aviokompanije traže timske igrače i osobe koje će se uklopiti u veliku multinacionalnu mašineriju, ni previše ekstrovertne a ni stidljive, ni tremaroše ali ni previše samouverene, dakle poželjno je da ste ‘zlatna sredina'“, savetuje Nada koja radi na Bliskom istoku.

Prema njenim rečima, bitan je i izgled.

"Najbitnije je koliko ste visoki jer morate biti u stanju da dohvatite opremu koja se nalazi u pregradama za prtljag iznad putničkih sedišta, kriterijumi malo variraju ali na Bliskom istoku uglavnom ne primaju osobe niže od 160 cm. Ne traže se manekeni i manekenke, ali morate biti uredni, za devojke se podrazumeva diskretna šminka, stilizovana kosa skupljena u punđu, bez sedih, bez izrastka, manikir, dok muškarci moraju biti sveže obrijani, uredno podšišani, uniforma treba da vam savršeno pristaje i mora da bude čista i besprekorno ispeglana“, priča ona.

Ono što se takođe očekuje, dodaje, je da budete u formi, da znate da plivate i da možete da dižete teret preko 15 kilograma.

"Konkursi za kabinsko osoblje se održavaju svakodnevno širom sveta, na zvaničnim stranicama kompanija Emirates, Etihad, Qatar Airways, gde možete pronaći sva mesta i datume kada se održavaju intervjui, bilo da su u formi tzv. Open days koje preferira Emirates, gde se samo pojavite sa CV-jem bez prethodne prijave ili Assasment days, koje održavaju Etihad i Qatar i gde je neophodna onlajn prijava i samo odabrani dobiju poziv za intervju uživo“, pojašnjava Mirković.

Što se tiče plate i uslova rada, oni su, prema rečima Mirković, manje više isti u svim poznatim bliskoistočnim aviokompanijama.

"Dobra stvar je što su vrlo transparentni po pitanju plate, prosečan iznos možete videti čak i na sajtu kompanije, a i saopštiće vam cifru tokom intervjua i prilikom potpisivanja ugovora. Plata nije fiksna jer se sastoji iz tri dela: osnovica, plus sati letenja, plus dnevnice, tako da što više letite – veću platu primate. A plate rastu progresivno svake godine provedene u kompaniji, a zatim i kada dobijete unapređenje“, pojasnila je.

Igor Besermenji radio je kao stjuard u Kataru.

"U Kataru, gde sam ja živeo i radio pre nekoliko godina, mnogo se leti. U proseku, leteo sam od 90-120 sati mesečno, a to je neki prosek koji je i danas na snazi za većinu mojih koleginica i kolega koji su i dalje deo avioindustrije“, rekao je Besermenji za N1.

Plate u aviokompanijama sa Bliskog istoka u proseku se kreću od 8.000 do 12.000 dirhama/rijala za početnike (2.000-3.000 evra), pa i do 20.000 dirhama za iskusne supervizore i persere (5.000 evra), navodi Mirković.

"Pored plate dobijate na korišćenje stan sa besplatnom garažom, svi računi su pokriveni od strane kompanije, imate i prevoz do aerodroma, besplatno hemijsko čišćenje uniforme, obroke na poslu, medicinsko osiguranje koje pokriva ceo svet, tako da su to dodatni benefiti koji bi vas sigurno koštali barem još 3.000-4.000 evra kada biste ih finansirali iz svog džepa. Uz to možete koristiti neograničeno avionske karte sa velikim popustom a jednom godišnje imate besplatnu kartu do bilo koje destinacije na koju leti vaša kompanija. Sa karticom kompanije imate mnogo popusta u klubovima, restoranima, hotelima i teretanama“, kaže.

Dobijaju se i bonusi za prekovremeni rad ili kada kompanija ostvari rekordni profit.

"Primera radi, osoblje Emiratesa je ove godine dobilo bonus u iznosu šest prosečnih osnovnih plata, što iznosi oko 25.000 dirhama ili oko 6.300 evra“, navela je sagovornica.

Zanimljivo je da na Bliskom istoku nema poreza pa ni penzija.

"Ali su kompanije to rešile tako što vam kada date otkaz isplate određenu sumu (oko 1.000 evra uglavnom) za svaku godinu koju ste proveli radeći za njih. Ukoliko ostanete u kompaniji 10 i više godina, možete do kraja života koristiti avionske karte sa popustom za sebe i porodicu“, izjavila je Nada Mirković.

Pa prema toj računici, on je u Kataru bio u proseku 7 do 10 dana mesečno, a ostale dane provodio je u avionu i u drugim zemljama sveta.

"Najveća prednost posla stjuarda su svakako putovanja i prilika da se vide delovi sveta u koje možda nikada sami ne biste otišli, najčešće jer su predaleko ili vam jednostavno nisu ni pali na pamet kao destinacija za putovanje. Vreme koje provedete na tim destinacijama varira - od 12 sati, do nekoliko slobodnih dana na jednoj destinaciji. I što je let duži, duži je i slobodan boravak na destinaciji“, pojasnio je.

Njegovi najduži boravci su, kaže, bili u Australiji i Brazilu, kao i u Aziji, poput Južne Koreje, Japana i Kine.

"Kompanije sa Bliskog istoka održavaju kastinge širom sveta tokom cele godine. U proseku, u Beogradu svaka od njih održi kasting barem dva ili tri puta godišnje. Kasting izgleda tako što prošetate pred regruterima, predstavite se i odgovorite na nekoliko pitanja u vezi sa motivacijom i prethodnim iskustvom, ako ga imate. Pored prijatnog izgleda, osmeha i spremnosti da se otisnete u svet i živite taj, ponekad previše brz tempo života, jedini početni uslov je da imate minimum 21 godinu i da ste završili srednju školu“, opisao je Besermenji.

I nije istina da za ovaj posao morate da budete mladi.

"Iako većina zaposlenih na Bliskom istoku jesu u dvadesetim i tridesetim godinama, imao sam i kolege i koleginice, naročito iz Azije, koji imaju i preko 40, pa i 50 godina. Azijati, naravno, imaju prelepu, čistu kožu i izgledaju mnogo mlađe, pa im je to prednost u ovom poslu“, ispričao je Igor.

Posao koji je radio godinama, preporučuje i zbog "upoznavanja samog sebe“.

"Preporučio bih svakoj mladoj osobi koja želi da proputuje svet, upozna daleke kulture, proširi sopstvene vidike i uštedi nešto novca. Bićete daleko od kuće i bićete jako često umorni i nenaspavani. Nekada u prvim minutima posle buđenja nećete znati ni u kom ste se hotelu i u kom delu sveta ste se probudili. Ali, izgradićete kontakte i uspomene za ceo život. Najvažnije, naučićete mnogo o sebi, samostalnosti, snazi i ko zna, možda se i promeniti na način na koji nikada niste mislili da je moguće“, zaključio je Besermenji.

(Mondo/N1)

Pročitajte i ovo:

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Racki

Dosta meni mojih 40000

fela

Leteći konobari moš misliti

Realni

I niko neće da radi u našoj aviokompaniji? Kako to, čudo jedno?!

special image