Ovaj brend je postao deo kulturnog nasleđa širom naših granica ali i Balkana, a svoju dugovečnost dokazuje kroz saradnju sa regionalnim umetnicima koji su na svojstven način prikazali nasleđe koje brend poseduje.

”Umetnost često koristi naša čula kako bi nas inspirisala i povezala sa dubljim emocijama. Dodir, miris, ukus, vid i sluh igraju ključnu ulogu u umetničkom doživljaju, a Cockta je brend koji se divno uklapa u ovu priču. Njen osvežavajući ukus kreiran sa najfinijim biljem stimuliše naša čula ukusa, a sam njen karakter i teme kojima se bavi od svog rođenja 1953. godine pretvaraju priču brenda u umetničko delo koje živi. Zato i možemo reći da je Cockta više od običnog pića - ona je pravo iskustvo za sva naša čula.” – rekao je Boris Loman, digital marketing menadžer.

Ova godina označava sedam decenija Cockte na tržištu Balkana. Brend se istakao ne samo zbog svog prepoznatljivog ukusa, već i zbog kreativnih kampanja i inovativnih marketinških poteza. Cockta je odlučila da umetnička dela, poput „devojčice sa slamčicom” poznatog slovenačkog dizajnera Uroša Vagaje, oživi ponovo ali kroz prizmu umetnika savremenog doba.

Ovaj potez nije samo marketinški trik; to je priznanje da Cockta nije samo piće, već i deo regionalne kulture i umetnosti. Saradnja sa umetnicima kao što su Veronike Hozjan iz Slovenije, Marina Mesar OKO iz Hrvatske, Ljuba Stefanović iz Srbije, i drugima koji su doprineli svojim jedinstvenim stilovima, ukazuje na duboku povezanost Cockte sa umetničkim izrazom na Balkanu.

Cocta (1).jpg
Agata Lučić 

Jedan od radova je i ilustracija Agate Lučić koja je oslikala Planicu, 8.3.1953. godine, skijaške skokove. Publika je navijala, a Cockta je imala samo jednu priliku ostaviti dobar prvi dojam. I stigla je pobjeda. Pored boce i upadljivog logotipa, koji je dizajnirao mladi arhitekt Sergej Pavlin, pogledi su bili upereni i u brendirani kamion, hostese u crvenim kombinezonima i kolica s ledom. Sve te uspomene su toliko legendarne, pa još uvijek inspiriraju današnje umjetnike.

Svako delo koje su kreirali prenosi nam priču o Cocktinoj istoriji, o njenom nastajanju, ljudima, o vrednostima koje umetnik deli sa brendom i podstiču da posmatrač sebe pita „Od čega si ti?” kako bi pronašao svoje unutrašnje vrednosti.

Sva dela se objavljuju na Cockta Instagram profilu, te vas pozivamo da ih zapratite i ispratite ovaj spoj današnjice sa prošlošću koja nam je ipak vrlo bliska.