Učesnici su saglasni u tome da se tržište Srbije razvija u pravcu svesti o važnosti human-centric pristupa u kompanijama sa ciljem njihove konkurentnosti, razvoja i održivog uspeha.
Customer Experience
Prvi dan dvodnevne konferencije bio je posvećen unapređenju korisničkog iskustva, uz podsetnik da briga o korisnicima ne sme da se svede na rešavanje kriza, već je potreban proaktivan, kontinuiran rad, sa akcentom na promenu razmišljanja, konstantnu edukaciju i akcenat na humanizaciji. Ipak, i nove tehnologije i korišćenje AI mogu da pomognu na poljima efikasnosti, produktivnosti i personalizacije iskustva, kako bi se ispunila, pa i prevazišla očekivanja korisnika.
Employee Experience
Nerazdvojivo od iskustva korisnika, unapređenje iskustva zaposlenih bilo je glavna tema drugog dana konferencije. EX nema početnu ni krajnju tačku – u pitanju je proces koji ne mora da zahteva velike investicije, ali podrazumeva upornost i kontinuitet. Kao neke od ključnih tačaka koje utiču na zadovoljstvo zaposlenih u human-centric kompanijama, što direktno utiče na poslovne rezultate i otpornost na krizu talenata, učesnici su istakli komunikaciju, transparentnost, doslednost, poverenje, vrednovanje i prepoznavanje zasluga, kao i uvođenje inovacija u poslovanje.
„Naša budućnost zavisi od toga kakvi smo prema zaposlenima i korisnicima danas. Ono što je danas sjajno - sutra će zbog brzih promena na tržištu biti prosečno. Rešenje je u nadogradnji i učenju novih veština. Potrebno je da naučimo da učimo i da shvatimo da je cilj znanja akcija. Zaposleni koji se angažuju na poslu ići će nasmejani kući”, izjavio je Dragan Đorđević, osnivač i direktor kompanije Skills Innovative Learning Experience.
Vladimir Joksić, jedan od osnivača organizacije CEXAS, organizatora konferencije, predstavio je CEXAS akademiju i Customer Experience Professional Program, koji omogućava polaznicima da, nakon uspešno završenih osam modula, među prvima na našem tržištu steknu sertifikat i zvanje Certified Customer Exprience Professional.
Osvrt na program konferencije FIRESTARTER 23
FIRESTARTER konferencija organizovana je sa idejom jačanja svesti menadžmenta o značaju i neophodnosti strateškog planiranja u oblastima Customer i Employee Experience za uspešno poslovanje. Ukupno 36 stručnjaka, kroz 26 prezentacija i 3 panel diskusije, stavilo je fokus na ova dva koncepta koja ne mogu jedan bez drugog, jer bez zadovoljnog zaposlenog nema ni zadovoljnog korisnika.
Među govornicima bili su Ian Golding, prvi Customer Experience trener na svetu, predavač, konsultant i autor svetskog bestselera „Customer What?“, Eytam Hattem, izvršni direktor kompanije Cemantica specijalizovane za CX i sertifikovane za vodeće alate u ovoj oblasti, Nikolaos Dimitriadis, stručnjak za neuronauku, wellbeing i edukaciju, Laura Bosser, korporativna HR menadžerka u kompaniji MAPEI, Elena Panova, menadžerka za marketing i digitalizaciju u A1 Severna Makedonija, Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije i mnogi drugi.
Sponzori konferencije FIRESTARTER bile su kompanije NLB banka, A1, Alma Quatro i assapp, dok su medijski sponzori bili Nedeljnik, Danas, Nova ekonomija, Ekapija, BizLife, Mondo i Progressive.
Konferenciju je organizovalo poslovno udruženje CEXAS – Customer & Employee Experience Association of Serbia, čiji osnivači su sertifikovani konsultanti sa dugogodišnjim iskustvom, među kojima su i predstavnici kompanije Skills Innovative Learning Experience koja se već 27 godina bavi razvojem ljudi.
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)