• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KOLIKO TREBA DA SE AKUMULATOR ISPRAZNI? Ovo je način da proverite starost vašeg!

Autor Miloš Škrbić

Na pitanje koliko je potrebno da se akumulator isprazni, odgovorio je tehnički savetnik.

 Akumulator Izvor: Roman Zaiets/Shutterstock

Problemi s akumulatorima često muče vozače i mehaničare - ciklusi punjenja i praženjenja, starost automobila i akumulatora... na kraju sve to rezultira kvarovima. Nivo baterije možete proveriti parkiranjem automobila u mraku ispred zida, isključivanjem motora i uključivanjem kratkih svetala. Ako svetlo nakon kratkog vremena postane tamnije, akumulator slabi.

Naravno, akumulator uvek možete da proverite i voltmetrom, ali on nije deo alata i uređaja u svakom prosečnom domaćinstvu. Posebno pripazite i kod zaključevanja vozila. Ako zaboravite da ugasite svetla ili ne zaključate vrata, kod nekih modela vozila ostaće vam svetlo u unutrašnjosti.

Na pitanje koliko je potrebno da se akumulator isprazni, odgovorio je Marin Morava, tehnički savetnik u Hrvatskom autoklubu. Akumulatori manjeg kapaciteta kod, npr, benzinskih motora ako prenoće sa uključenim osvetljenjem putničkog prostora, mogu se isprazniti do nivoa da sledeći dan više nije moguće pokrenuti motor, što je zapravo i najčešći problem.

Najčešće će ovaj problem obuhvatati akumulatore vozila koji su stariji od dve godine i zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja smanjen im je kapacitet. Struje koje mogu proticati u stanju mirovanja automobila se kreću od oko 0,4A do 2A, u zavisnosti od broja sijalica u automobilu, što može starijem akumulatoru predstavljati problem. Problemi sa pokretanjem motora mogu nastupiti već nakon povratka vozilu nakon petog sata rada istih sijalica u stanju mirovanja - ostaće nešto struje u vozilu za manja trošila, ali je to nedovoljno da se pokrene motor.

Ovaj tip problema se najčešće dogodi vozačima ako se vrata vozila u potpunosti ne zatvore, ili se unutrašnja rasveta uključi na prekidaču završetkom vožnje kako bi se nešto pročitalo i završetkom putovanja se napušta vozilo, a prekidač se ručno ne vrati na automatsko isključivanje i napusti se vozilo očekujući da će se unutrašnja rasveta sama isključiti.

S obzirom na to da je svetlo bilo uključeno predveče, sutra ujutru se već možemo naći zatečeni jer vozilo ne reaguje na daljinski ključ, i moramo da uđemo preko mehaničkog ključa i brave.

BONUS VIDEO: "DAO KUPCIMA AUTO NA TEST VOŽNJU, ONI SE NIKADA NISU VRATILI" Iz osiguranja poručili: Nisu ukrali, već te prevarili NE ODGOVARAMO!

Pogledajte

00:25
"DAO KUPCIMA AUTO NA TEST VOŽNJU, ONI SE NIKADA NISU VRATILI" Iz osiguranja poručili: Nisu ukrali, već te prevarili NE ODGOVARAMO!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Mondo/Revijahak/M. Š.)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image