• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KADA PADA CENA POLOVNJAKA U SRBIJI? Pređena kilometraža mala, a mehaničari po ovim znacima znaju da je vraćena!

Autor Miloš Škrbić

Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu.

 parking, kola Izvor: alika/Shutterstock

Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu. Kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kubikažom. I dalje se najviše traže benzinci. Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže za RTS da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka. Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo, kaže Veličković.

Nedavno se čekalo mesecima da stigne nov automobil, koji je kupac platio. Zbog toga su se, između ostalog, mnogi odlučivali da kupe polovan. Ni oni odavno nisu jeftini, kao ni krediti za njih. Kada već skupo plaćate, kako da izaberete dobar polovni automobil?

Pojedini su spremni da kupe automobil star 10 godina, gotovinom. Neki i na kredit, ali onda je skuplji za hiljadu ili dve evra. Uvereni su da su dobro prošli, jer je uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara, limarija je u dobrom stanju. Međutim, da li je kupovina polovnjaka dobra odluka, zna samo auto-mehaničar.

"Kada vidim kilometražu oko 150.000 kilometara, prvo što mi pada na pamet je da je vraćena kilometraža. Onda otvaramo čep ulja da vidimo da li se hvata belo ili ne, čep od vode da vidimo da li ima emulzije ili ne, merimo kompresiju“, kaže auto-mehaničar Nenad Marković.

Izvor: Nikola Fific/Shutterstock

To može da bude tek jedan problem. Dokumentacija bi mogla da bude drugi, ako ste automobil kupili od nekoga koga ne poznajete, ili od firme koja vozilo nije prevela na svoje ime.

"Ljudi kupe automobil, koji je nelegalan, koji je kupljen negde u inostranstvu, koji bude zaplenjen kad tamo odu ili da kupe automobil sa promenjenim podacima i kilometražom, izmenjenim motorom, brojem šasije. Takvu situaciju ne možemo da rešimo ako nemamo adresu kome se obraćamo. Vi ostajete i bez automobila i bez para“, rekao je Mladen Alvirović, urednik emisije SAT.

Polovni automobili u Srbiju se najčešće uvoze iz Švajcarske, Namačke, Belgije i ostalih zemalja Evropske unije. Već to je dobra preporuka, kada se razmišlja o kupovini automobila. Ali cene su više za 20 do 30 odsto nego pre pandemije. Zbog sve skupljih kredita poslednjih nekoliko godina, građani sve češće plaćaju gotovinom.

"Presudno je koja je cena automobila, onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih“, rekao je Borko Čarkilović koji radi prodaju automobila iz uvoza.

Izvor: Shutterstock/Tero Vesalainen

Nije mala stvar kupovina automobila, bez obzira da li je nov ili polovan.

Šta se najviše traži i prodaje

Prvih meseci ove godine je porasla prodaja novih automobila. I to za oko 30 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putnička automobila. Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park. Oni najviše kupuju modele "Škode".

Međutim, vozači u privatnoj režiji imaju drugačija interesovanja.

U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "hjundai tuson" i "tojota jaris kros", dok je "Škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "dačija sandero", i "Tojota" sa još jednim modelom "korola".

Zanimljivi su i podaci o tome koje automobile kupujemo kada je reč o pogonskom gorivu.

Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.

Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila, ali zato hibrida ima prilično mnogo.

Kada je reč o hibridnim automobilima, kaže da raste njegova popularnost i napominje da nisu skupi za održavanje.

Kada je reč o električnim automobilima, kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.

Dodao je da se kod nas punjenje električnih automobila i dalje ne naplaćuje, već se plaća samo parking.

Na pitanje ako neko krene na more u Grčku električnim automobilom da li će imati gde da ga puni, Veličković kaže da će imati gde da ga puni i da je potrebno sada samo bolje isplanirati put.

BONUS VIDEO ŠTA TREBA DA ZNATE PRE KUPOVINE POLOVNOG AUTOMOBILA? Svaki četvrti predavac vara pri prodaji, stručnjaci savetuju BUDUĆE KUPCE!

Pogledajte

01:51
ŠTA TREBA DA ZNATE PRE KUPOVINE POLOVNOG AUTOMOBILA? Svaki četvrti predavac vara pri prodaji, stručnjaci savetuju BUDUĆE KUPCE
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(Mondo/RTS/M. Š.)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Machiaveli💯

Koga bre zanimaju ove metalne kante, kupis auto od 2, 3 hiljade vozis godinu dve i prodas nista ne ulazes, pa samo budala moze da baca pare na metalne kanrusine!!!! Mnogo se ovde filozofira o kantama na tockovima koje kostaju par desetina hiljada evra, a bas ti koji ih kupuju nemaju hleb da jedu, zaduzuju se pod kreditima su zbog tih istoh kanti ne bi li izlecili srpski kompleks imanja skupocenog automobila, a to sto im dete nosi fus patike i ne ide na ekskurziju to nema veze!!! Znam takvih mnogo.... Vecina ovog zatucanog naroda je takva.... Svima vam smo treba dobar auto ostalo vam je sve potaman teletabisi jedni....

special image