Nije neuobičajena pojava da se motor u automobilu pregreje. To može da izazove veliki problem u radu vašeg vozila i pored ugrožavanja bezbednosti, može i skupo da vas košta popravka ako se ne odreaguje na vreme.
Postoji nekoliko simptoma za prepoznavanje. To naročito važi u letnjem periodu, kada su vrućine poput aktuelnih zbog čega se nažalost često dešava da se automobil zapali usred vožnje.
Koji delovi u automobilu utiču na pregrevanje motora?
Ključna stvar je rashladna tečnost ili antifriz. Kada podignete haubu, uglavnom se posuda sa antifrizom nalazi u gornjem levom uglu.
Nije isto u svakom vozilu, no uglavnom se nalazi levo od motora. Redovno proveravajte nivo rashladne tečnosti koja je neophodna za održavanje optimalne temperature vašeg motora.
Ova tečnost cirkuliše kroz motor, apsorbuje vreo vazduh koji se hladi u hladnjaku. Nivo antifriza, pored redovnog trošenja, može da opadne zbog curenja.
To se dešava usled dotrajalog creva, oštećenog hladnjaka ili oštećene pumpe za vodu. Redovno proveravajte nivo rashladne tečnosti, idealno bi bilo svakog 1. u mesecu kako biste redovno bili u toku sa nivoom antifriza.
U hladnjaku ume da se stvori talog. Takođe, oštećenja umeju da budu vidljiva i ako to primetite tokom vizuelne provere vozila pre polaska na duže putovanje, posetite ovlašćeni servis ili svog auto-mehaničara.
Sledeći deo na autu koji utiče na pregrevanje automobila jeste termostat. On reguliše protok rashladne tečnosti kroz motor i ako se zaglavi, tečnost ne može da cirkuliše i time se motor pregreva.
Termostat menjajte redovno, u skladu sa preporukom proizvođača. Dolazimo do pumpe za vodu koja je odgovorna za protok rashladne tečnosti kroz motor.
Ako je ona neispravna, zaustavlja se protok rashladne tečnosti što ubrzava pregrevanje. Ona se kvari zbog habanja i menja se u sklopu velikog servisa, u periodu između 70. i 100.000 kilometara.
Naredni problem pregrevanja može da bude zbog motornog ulja. Ako ga nema tokom pomaganja pri hlađenju, smanjuje se trenje i odvodi toplotu iz komponenti motora, a utiče i nisak viskozitet ulja.
Na kraju dolazimo do izduvnog sistema. Ako je on blokiran, povećava se radna temperatura motora i dolazi do pregrevanja.
Blokadu izduvnog sistema stvara začepljen katalizator. Sistem se može vremenom začepiti naslagama ugljenika i drugih ostataka i time se ograničava protok izduvnih gasova.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO: