Slušaj vest

Generacije vozača verovale su da se vožnjom nizbrdo u neutralnom položaju, odnosno u "leru", štedi gorivo. Iako na prvi pogled ova praksa zvuči logično, istina je upravo suprotno.

Kada se vozilo kreće nizbrdo u "leru", motor mora stalno dobijati gorivo da se ne bi ugasio. U zavisnosti od tipa motora, na ovaj način se potroši između 0,5 i 0,7 litara goriva na sat. To znači da gorivo i dalje sagoreva, iako vozač ima utisak da vozi "besplatno".

Gorivo-24.jpg
Foto: MONDO/Uroš Arsić

Suprotno tome, kada je vozilo u brzini i kreće se nizbrdo, motor koristi takozvano kočenje motorom. U tom trenutku, gorivo se gotovo uopšte ne ubrizgava, jer brzina vozila održava rad motora. Na taj način se postiže stvarna ušteda goriva.

Aspekt sigurnosti

Pored potrošnje goriva, vožnja u "leru" je i manje bezbedna. Automobil može da uhvati preveliku brzinu i postane teškoupravljiv. U toj situaciji, kočenje zavisi isključivo od kočnica, koje se mogu pregrejati i izgubiti efikasnost. Kada je vozilo u brzini, motor pruža prirodan otpor, sprečavajući nekontrolisano ubrzavanje i osiguravajući stabilniju i bezbedniju vožnju.

gorivo-benzinska-pumpa-točenje-goriva-kurir-zorana-jevtic- (7).jpg
Foto: Kurir/Zorana Jevtić

BONUS VIDEO:

02:05
VLADA SRBIJE DONELA NOVE MERE: Uvodi se ograničenje rada objekata do 21 čas! (KURIR TELEVIZIJA) Izvor: Kurir televizija

 (Kamatica/MONDO)