Komitet za bezbednost saobraćaja u saopštenju traži od Vlade Srbije da hitno smeni Drobnjaka zbog te izjave, ali i zbog brojnih propusta u obezbeđivanju sigurnih puteva.

Direktor te organizacije Damir Okanović iznosi i tvrdnje da se na javno tužilaštvo u Novom Sadu vrši pritisak da ne pokrene postupak protiv odgovornih lica u preduzeću "Putevi Srbije" zbog dva udesa na auto-putu Novi Sad-Beograd. "Po nezvaničnim informacijama, vrši se jako veliki pritisak na javno tužilaštvo u Novom Sadu da ne pokrene postupak protiv odgovornih u Putevima Srbije", rekao je Okanović za agenciju Beta.

On je dodao da tužilaštvo ima dovoljno materijala za pokretanje postupka protiv odgovornih u "Putevima Srbije" po članu 295. Krivičnog zakona Srbije. "Neodržavanje puteva, tako da se na njima ne može bezbedno odvijati saobraćaj, krivično je delo", naveo je Okanović.

Tokom popodneva zahtevu za smenu Drobnjaka pridružio se i vojvođanski sekretar za lokalnu samoupravu Branislav Bugarski. On je izjavio da bi Drobnjak trebalo da podnese ostavku zbog neprimerenih izjava o saobraćajnim nesrećama na auto-putu Novi Sad-Beograd.

"U potpunosti podržavam zahtev (Srpskog) Komiteta za bezbednost saobraćaja da Vlada Srbije smeni Drobnjaka jer takva vrsta komentarisanja u medijima u najmanju ruku traži podnošenje ostavke, ako ne i utvđivanje krivične odgovornosti", ocenio je Bugarski u izjavi agenciji Beta.

U nesrećama 22. i 23. februara na pristupnoj saobraćajnici autoputa Beograd - Subotica kod Novog Sada kada jedna osoba je poginula a tri povređene. U prvoj nesreći u subotu uveče oko 21 sat, je B.M. (30) iz Vrbasa svojim automobilom "seat ibica" udarila u neobeležen stub buduće naplatne rampe i poginula. Na istom mestu, u skoro identičnoj saobraćajnoj nezgodi, povređeno je troje mladih ljudi.

"Putevi Srbije" su obilaznicu oko Novog Sada na kojoj su se dogodile nesreće otvorili 21. novembra 2011. godine, ali su upozorenja i signalizaciju postavili tek pre dva dana i to samo u smeru u kome su se dogodile nesreće.

Posle pisanja "Blica" o tom problemu, direktor preduzuća koje je zaduženo za održavanje autoputa Zoran Drobnjak pitao je novinara tog lista "šta je problem" što je jedan smer na tom delu autoputa i dalje neobeležen" i dodaje da će to biti "vrlo skoro - još bolje nego smeru u kome su se dogodile nesreće".

Drobnjak je u razgovoru sa novinarom ocenio i da "nije u redu to što se piše" u medijima.

"Neka nadležno tužilaštvo i sud rade svoj posao i utvrde šta se tamo dogodilo. Šta je problem što nismo obeležili drugu stranu puta? Pa obeležićemo. I to još bolje i lepše. Evo, to ćemo na primer uraditi danas", kaže direktor "Puteva Srbije".

Na pitanje zašto put nije obeležen pre 15 meseci kada je bilaznica i otvorena Drobnjak kaže da tu treba da se postavi struja, a da kablove kradu.

"Kada je reč o nesrećama, na autoputu postoje putokazi za naplatnu rampu i da se brzina smanji. Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač. Ali ne može da ih vidi ako vozi 200 na sat. Da je vozio koliko je ograničenje, 40 ili 60 na sat i udario, ništa im se ne bi dogodilo", kaže on.

Na Drobnjakovu izjavu ošto je reagovao Komitet za bezbednost saobraćaja, koji navodi da je ona "potpuno neprimerena i nedopustiva".

"Kada gospodin Drobnjak izjavljuje 'da bi stubove video i ćorav vozač' iako ti stubovi nisu bili označeni odgovarajućom signalizacijom, i nisu bili osvetljeni na odgovarajući način on vređa ne samo stradale na tim stubovima već i zdrav razum svih građana Srbije, a naročito stručne javnosti", navodi se u saopštenju.

Ako po mišljenju gospodina Drobnjaka, kažu iz Komiteta, stubove može videti ćorav vozač čak i po mraku, zašto su nakon tragičnih događaja ispred stubova postavljene vertikalne zapreke sa treptačima?

Iz Komiteta podsećaju javnost na neke teške saobraćajne nezgode u Sićevačkoj klisuri (15. septembar 2012.) kada je stena pala na autobus pun putnika ili one u Salakovcu kod Požarevca (26. novembar 2011.) kada je automobil naišao na led i kada su poginule dve osobe od kojih je jedna bila četvoromesečna beba.

"I pored zakonske obaveze, preduzeće na čijem je čelu gospodin Drobnjak, nije izvršilo nijednu dubinsku analizu saobraćajnih nezgoda sa poginulima u protekle tri godine", ocenjuje Komitet za bezbednost saobraćaja.

Posle svega, postavlja se pitanje kako može direktor jednog javnog preduzeća da, bez obzira na okolnosti pod kojima su se nesreće dogodile, daje izjave koje ne mogu da ostave ravnodušnim porodice povređenih i stradalih na putu, čak i da je potpuna odgovornost na učesnicima nesreća i da su na putu bili idealni uslovi.

(MONDO, foto: Twitter)