Osam godina je prošlo od uvođenja "Bolonje" (sistema studija prema Boljonjskoj deklaraciji) i početka reforme visokog obrazovanja, a najnovija analiza pokazuje da je na izvesnom broju, pre svega izbornih predmeta, prolaznost manja od 30 odsto, rekao je rektor UB Tanjugu.

On je naglasio da su gotovi prvi preliminarni rezultati i da ćemo konačne podatke imati do kraja ove ili tokom naredne nedelje.

Slaba prolaznost znači da će prema predmetnim profesorima biti preduzete određene mere. Prema pravilniku o ocenjivanju, fakulteti moraju da vode statistiku o položenim ispitima, i to po rokovima i predmetima.

Takođe, ustanove imaju obavezu da otkriju uzroke loše prolaznosti i osmisle mehanizme kojima će rešiti problem, i da o svemu obaveštavaju Univerzitet.

Bumbaširević napominje da će konačna analiza ipak biti fokusirana na ključne predmete za odgovarajuće studijske programe, da se vidi da li i tu ima "uskih grla" sa prolaznošću manjom od 30 odsto, što bi, kako kaže, svakako bilo nezadovoljavajuće.

Ranija analiza UB za školsku 2009/10 godinu pokazala je da na skoro svakom fakultetu postoje "uska grla". Od 2.928 predmeta, na 334, skoro deset odsto, prolaznost je bila ispod 30 odsto.



To praktično znači da profesori nisu preneli znanje studentu, za šta primaju platu, pa bi prema pravilniku o ocenjivanju, trebalo da snose posledice.

Prema rečima Bumbaširevića, jedan od razloga za slabu prolaznost je opterećenje studenata.

"To znači da fakulteti treba da analiziraju da li je predmet dobro pozicioniran u okviru studijskog programa, da li su potrebna prethodna znanja da bi se lakše savladalo gradivo, da li postoji odgovarajući udžbenik", rekao je on.

Usvajanje pravilnika o ocenjivanju, krajem prošle godine, nekoliko puta je odlagano, jer su se fakulteti pravdali da nemaju adekvatne informacione sisteme za ažurnu statistiku o prolaznosti na svim ispitima na osnovnim studijama.

Neki su zamerali da bi time kriterijumi bili sniženi, ali je ipak među profesorima prevladao stav da, ako je student položio sve ispite, a ne može jedan, krivica je i do nastavnika.

(Tanjug, foto: printscreen)