Od 2.000 registrovanih proizvođača alkoholnih pića u Srbiji, u poslednje četiri godine ostalo je samo 300, ali ne zato što se preostalih 1.700 povuklo iz posla, nego zato što rade "na crno".
U proseku, mesečno pet-šest proizvođača alkoholnog pića podnese zahtev da se izbriše iz registra, ali oni ne prestaju sa poslom, već zadržavaju zalihe i akcizne markice, a oslobađaju se prisustva inspekcije.
Inspektori, naime, imaju prava da proveravaju isključivo registrovane proizvođače, ali ne i one koji proizvode alkoholno piće za svoje potrebe.
Na taj način država godišnje gubi 150 miliona evra samo na ime poreza na dodatu vrednost i akciza, ne računajući ostale dažbine, doprinose i radna mesta.
Alkoholna pića koja se proizvode ilegalno na tržište stižu preko ugostiteljstva, jer 80 odsto tržišta su kafane, a samo 20 odsto maloprodaja.
Dobro posećene kafane mesečno prodaju od 70 do 100 litara rakije, a kako su u trendu voćne rakije i slatka pića, potrošači ni u teoriji ne mogu da otkriju šta piju, ukazuju Novosti.
Kada se u rafinisani alkohol ili destilat jabuke doda aroma, potpuno se zamaskira ukus. Potrošači su se navikli na loš ukus i ne razmišljaju da piće ne može da miriše više od voća, objasnio je sprecijalizovani stručnjak sa licencom Ministarstva poljoprivrede Ivan Smajilović.