Mihajlović je, na otvaranju Prvog srpskog kongresa o putevima, kazala da je plan da se sve posledice poplava u putnoj infrastrukturi reše do kraja oktobra.

Ona je istakla da je prioritet završetak Koridora 10, ali i da se projekti koji su trenutno aktuelni u putnoj infrastrukturi, vrednosti dve milijarde evra, realizuju do kraja 2016.

Kao jedan od planova, ministarka je navela da će se ozbiljnije baviti pitanjima bezbednosti na putevima, jer je to uzrok velikog broja saobraćajnih nesreća, dodajući da je cilj Srbije da saobraćaj čini 10 odsto bruto domaćeg proizvoda 2020. godine.

Govoreći o podacima u koje je imala uvid dok se pripremala za Kongres, Mihajlović je navela da nimalo nije zadovoljna činjenicom da je procenat asfaltirane mreže najniži u regionu i iznosi 62 odsto, dok je to u Crnoj Gori 64, Makedonija 85 i Hrvatskoj 87 odsto.

U odnosu na broj stanovnika Srbija ima 2,5 puta manju putnu infrastrukturu u odnosu na zemlje EU, navela je Mihajlović.

Prema njenim rečima, od ukupnog broja tj. kilometara lokalnih puteva svega osam odsto je u dobrom stanju, a među razlozima za to su nedostatak novca u loklanim samoupravama ali i nedostatak koordinacije.

Kada je reč o dugovanjima države putarskim preduzećima Mihajlović je kazala da oni postoje i najavila da će sledeće nedelje imati sastanak sa tim firmama kako bi videli kako i kojom dinamikom da reše te probleme,ali i da sagledaju odgovornost zašto nisu poštovani rokovi i zašto je potpisivano toliko aneksa.

Mihajlović je dodala i da su juče timovi Vlade Srbije počeli da obilaze lokalne samouprave gde će procenjivati stepen oštećenja kuća, lokalne infrastrukture, kanalizacije, toplotne mreže...

"Prve procene pokazuju da je 1.500 kuća potpuno uništeno i one moraju do jeseni da budu napravljene", navela je ona i dodala da će naći način i da se saniraju kuće koje su uništene u određenom procentu, bilo davanjem pomoći u novcu bilo u građevinskom materijalu.

Mihajlović je navela i da će biti puno promena u novoma zakonu o bezbedsnosti saobraćaja vezanih za obaveze putara, ali i za one koji upravljaju vozilima, izgledaće drugačije i ulaz sa granice na auto-put od informacija do obeležavanja, a inspekcija će morati da radi znatno bolje.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović je kazao da su štete od poplava na putnoj privredi u toj zemlji oko 40 miliona evra prema preliminarnim podacima.

Kako je kazao, razvijena putna infrastruktura, upravljanje putevima i briga o bezbednosti saobraćaja bitni preduslovi za razvoj privrede, trgovne, turizma i društva uopšte.

Prema njegovim rečima, bez razvijene i pouzdane putne infrastrukture nema progresa, a Republika Srpska je upravo zato prepoznala važnost razvoja infrastrukurnih objekata, posebno auto-puteva.

"Ukoliko želimo razvijati privredu i transport roba moramo više razvijati putnu infrastrukturu, više ulagati u održavanje puteva i činiti napor da upravljanje putevima bude na organizovanijem nivou", kazao je Čubrilović, napomenuvši da je Republika Srpska i cela BiH ušla u 21. vek bez i jednog kolometra auto-puta, što se u međuvremenu promenilo.

Kako je naveo, u toku je izradnja deonica auto-puta od Doboja do Prnjavora, a ovaj mesec očekuje se početak radova na izgradnji auto-puta od Banjaluke do Prnjavora.

Čubrilović je kazao da pod sličnim uslovima, kao i Srbija, vode pregovore sa kineskim bankama i kompanijama o izgradnji auto-puta od Banjaluke prema Jadranskom moru i od Brčkog prema Bjeljini i granici sa Srbijom.

Direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak je naveo da je i dalje neprohodan put od Krupnja do Loznice, ali da za meštane Krupnja postoji alternativni pravac preko Zavlake.

Prema njegovim rečima, primarni zadatak je da se pomogne lokalnoj samoupravi u saniranju puteva jer je sezona berbe malina, koje treba da se dopreme do hladnjača.

Zamenik gradonačelnika Beogada Andreja Mladenović je kazao da su najskuplji projekti u glavnom gradu vezani sa putarstvo i saobraćaj.

Kako je istakao, ti projekti bez saradnje Republike i Grada ne mogu biti realizovani, i ti važni projekti se mogu realizovati samo zajedno u naredom periodu.