Oni koji svakodnevno ili često pšrelaze preko Pančevačkog mosta na Dunavu kod Beograda imaju običaj da kažu da "stavljaju glavu u torbu".

Taj most je renoviran pre dve godine, ojačani su stubovi i konstrukcija, ali i dalje se strepi kada se otkači, recimo, otkači neka barža.

Najnoviji incident dogodio se u nedelju uveče kada je brod "Krka" udario u "Pančevac" i odvalio deo konstrukcije sa kablovima, koja je potom visila na metar ipo iznad vode.

Srećom, nije bilo nikakvih drugih posledica, ali i ovaj slučaj je pokazao da, osim ljudskog faktora, koji je u ovom slučaju bio presudan, neophodno učiniti mnogo toga da se popravi stanje u vodnom saobraćaju, pogotovo na plovnom putu preko Dunava, toj važnoj evropskoj saobraćajnici.

Ukazala je na to i pomoćnica ministra infrastrukture, saobraćaja i građevinarstva Leposava Sojić, koja je tek nešto više od dva meseca na tom položaju i još se upoznaje sa nedostacima.

Ona je u "Beogradskoj hronici" RTS-a izjavila da je istragom utvrđeno da je brod, odnosno njegov upravljač krivac za ovaj incident i da će njegov vlasnik, a reč je o Dunav grupi, morati da podmiri štetu, ali i da nadomesti skidanje odvaljene konstrukcije koja je visila sa mosta i pretila da se obruši ili da je zakači neko drugo plovilo.

"Uprkos lošem nevremenu, uspeli smo sinoć, zahvaljujući preduzeću 'Ivan Milutinović' da uklonimo taj odvaljeni deo konstrukcije. Utvrđeno je da je upravljač broda odgovoran. Zaboravili su da spuste dizalicu. Često pričamo o poštovanju propisa u drumskom saobraćaju, ali isto tako moramo mnogo više da obratimo pažnju i na vodni saobraćaj", istakla je Sojić.

Ona je dodala da joj je ovaj slučaj pokazao da ima mnogo "rupa" u propisima, pravilnicima, ponašanju i da će se truditi da sve to bude popravljeno.

"Inspekcija nema ni svoj čamac", rekla je Sojić, navodeći to kao jedan od primera šta sve nedostaje u ovakvim situacijama.

Treba uraditi dodatnu signalizaciju, upozorenja, apelovati na one koji upravljaju plovilima da se ponašaju odgovornije, a jedan od velikih problema tiče se i kadrova, odnosno nema dovoljno onih koji su spremni i sposobni da rade u Kapetaniji.

Pančevački most je (za sada) jedini most preko Dunava na teritoriji Beograda. Uskoro će biti završen i most Zemun - Borča.

Prvobitni most preko Dunava  je pušten u saobraćaj 1935. godine i nosio je ime kralja Petra Drugog. Pančevački most su gradila nemačka preduzeća "Siemens-Baunion GmbH" iz Berlina i firme "Deutsch-Luxemburgische Bergwerks- und Hotten-AG" iz Dortmunda i taj objekat je deo posleratnih reparacija Srbiji.

Prvobitno je trebalo da bude samo železnički most sa dva koloseka i konzolom za drumski saobraćaj.Tokom Drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska, u noći između 10. i 11. aprila 1941, sa namerom da uspori napredovanje nacista.

Most je obnovljen 1946. godine, a prvi voz preko njega je prešao 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije 29. novembar.

Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj.Sada na mostu postoji samo jedan železnicki kolosek, iako je drugi postojao nakon izgradnje, ali je kasnije demontiran.

Ukupna dužina mosta sa betonskim vijaduktom iznosi 1.526 metara, a glavna konstrukcija je duga 1.134 metra.