"Zbog toga je nužno da državni organi preventivno rade i kontrolišu poslodavce, da se radnici obraćaju Inspekciji rada i sudu za zaštitu svojih prava, a kada nadležni organi nesavesno rade, onda i zaštitniku građana", naveo je Janković u saopštenju.

Ombudsman je istakao i da je nužan bolji socijalni dijalog, odnosno saradnja države i poslodavaca sa sindikatima i jačanje njihove snage.

Zaštitnik građana pozvao je zaposlene da povrede svojih prava prijavljuju inspekciji rada, kao i da njemu podnose pritužbe u slučaju da ta inspekcija ili neki drugi nadležni organ ne postupa savesno.

Ipak, prema rečima ombudsmana, ohrabruje to što zaštitnik građana beleži sve efikasniju kontrolu i saradnju sa Inspekcijom rada.

Napomenuto je da je u posebno teškom položaju veliki broj zaposlenih "na crno", koji su često potpuno obespravljeni.

"U proteklih godinu dana zaštitnik građana je primio 465 pritužbi u oblasti radnih odnosa koje se odnose na neisplaćene zarade, neuplaćene poreze i doprinose, zlostavljanje na radu, otkaze ugovora o radu, rešavanje problema viška zaposlenih i neefikasnost inspekcije rada, što je samo vrh ledenog brega", zaključeno je u saopštenju.