Čitateljka MONDA M.I. (32) iz Valjeva koja je pre dve godine kupila kuhinju u jednom poznatom salonu nameštaja u Beogradu, obratila se našoj redakciji nakon što se ceo viseći deo kuhinje iznenada odvalio sa zida i sručio na pod.
Naime, nakon što je otvorila kuhinjsku policu, čitava ugradnja na zidu se srušila, dok su ona i njena porodica koja je bila u prostoriji pukom srećom izbegli teže povrede.
Nakon što je kontaktirala salon nameštaja, dobila je odgovor da je uzrok nezgode loša montaža police. To je razlog zbog kojeg pojedini saloni nameštaja u Srbiji uopšte ne rade montažu visećih delova, budući da postoji veliki rizik da dođe do različitih nezgoda sa fatalnim posledicama.
RADNIK DONEO NAMEŠTAJ, ALI ODBIO MONTAŽU
Prema rečima M.I, novu kuhinju kupila je pre dve godine. Tada su monteri ove firme doneli nameštaj, ugradili donje delove, dok su viseće delove ostavili na podu.
"Rekli su nam tada da to po ugovoru nije njihov deo posla i da se time ne bave. Hteli smo da mu platimo, ali je odbio. Morali smo da nađemo novog radnika, koji je bivši saradnik ove firme i zna na koji način se police montiraju. Platili smo mu koliko je tražio i sam je namestio viseći deo kuhinje", objašnjava ova Valjevka.
"IMAM ČVORUGU, ALI MOGLO NAS JE UBITI!"
Nekoliko dana pre nego što se nezgoda desila, ukućani su primetili da se viseći deo kuhinje malo odvojio od zida i planirali su da zovu majstora koji bi to popravio.
"Mislili smo da to može da sačeka nekoliko dana, jer je bilo u pitanju vrlo malo odvajanje od zida. Ipak, za vreme doručka dok sam sa porodicom bila u kuhinji, otvorila sam policu nakon čega se sve komplet sručilo na pod, sa sve sudovima, posudama i svime što se nalazilo unutra. Jedan deo nameštaja me udario u glavu, dok mi je drugi na ruci napravio ogrebotinu. Srećom nije bilo ništa strašno, ali bukvalno je moglo da me ubije. Najstrašnije od svega je što je moje dete od dve godine sedelo dva metra dalje", kaže uznemirena čitateljka.
ODBIJAJU MONTAŽU JER NE ZNAJU KAKVI SU ZIDOVI
Nakon što je pozvala salon nameštaja i objasnila im slučaj, dobila je odgovor da je problem sigurno u lošoj montaži, a a ne u samoj kuhinji.
"Objasnili su da njihova firma ne radi montažu visećih delova, kao ni većina drugih salona nameštaja. To je zbog toga što nikada ne znaju kakvi su zidovi, koje debljine, gde je cigla i kakva montaža je adekvatna. Prema njihovom iskustvu, veliki broj mušterija ne zna da kaže radnicima gde se nalazi struja u zidu, što je takođe dovodilo do problema i rizika od nezgoda. Zato su odlučili da se ograde i ne rade montažu. Ipak, ponudili su nam zamenu nameštaja ukoliko je oštećen, uz napomenu da im je vrlo žao što se nezgoda dogodila", kaže M.I.
KUHINJA NA ŠEST TIPLOVA?
Nakon što se nameštaj sručio, sami smo videli da je kuhinja montirana na šest tiplova, dok je bilo potrebno više.Uz to, tiplovi su bili previše mali.
"Ipak, mislimo da nije u redu to što ispada da niko nije odgovoran. Trebalo bi da majstori firme u kojoj se kupuje nameštaj na licu mesta da provere i odaberu kakav tipl treba da koriste. Kada sami nalazite majstora, nemate garanciju i ne možete da budete sigurni da su ispoštovani neki standardi, koje svaka firma sigurno ima. Zašto ja moram da znam na koliko tiplova se stavlja polica?", kaže naša sagovornica.
UDRUŽENJE POTROŠAČA: DOBRO SE RASPITAJTE
O problemu odbijanja montaže visećih delova kuhinja, ali i posebnog naplaćivanja ove usluge, govorili su iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije. Iz ove organizacije naglasiliu su da upravo zbog ovakvih uslova, potrošači moraju detaljno da se o svemu raspitaju o svemu.
"Našem udruženju javljali su se ogorčeni potrošači. Saloni nameštaja moraju da imaju jasno istaknuto obaveštenje da ovu uslugu ne rade, ali i da obaveste kupce o njoj prilikom plaćanja. Ipak, ima i onih koji za to čuju kasno. Zato savetujem potrošačima da ne budu brzopleti, već da pre nego što plate, detaljno ispitaju prodavca šta sve tačno ulazi u cenu. Ako na primer kažu da montaža košta toliko i toliko, a da kačenje elemenata na zid ne ulazi u tu cenu, tražite im da vam to daju napismeno. Oni su dužni da u predugovoru koji sklapaju sa kupcem to i napišu i detaljno po stavkama navedu šta tačno potrošač plaća kada im da novac" , kažu iz Zaštitnika potrošača.