HAOS NA SLAVIJI JE NIŠTA NASPRAM OVOGA: Ovaj deo grada bolje da ZAOBILAZITE U ŠIROKOM LUKU narednih mesec dana

Radovi JKP "Beogradske elektrane" na ovoj deonici će trajati do 19. juna.

Naxi kamere/YouTube/Miroslav Srećković/screenshot

Poznato je da kada padne kiša, u saobraćaju nastane opšta pometnja i kolaps. Dolazi do ogromnih gužvi koje naprave potpuni zastoj.

Sve je više lokacija u Beogradu na kojima haosu doprinose semafori koji traju predugo, ali i neekonomični vid prevoza. Takvu sliku smo mogli da vidimo pre nekoliko dana na Slaviji, a oni koji su imali sreće da je "zaobiđu", kolaps su mogli videti na snimcima koji su se proširili na gotovo svim društvenim mrežama i u medijima. 

Mnogo gori scenario zatičemo nešto dalje na Pupinovom mostu, koji je u trenutku gradnje bio ponos Beograda i simbol srpsko-kineske saradnje. Borča je povezana sa Zemunom i na taj način je mnogima skraćen put. Međutim, ovaj most je postao saobraćajna noćna mora za žitelje Zemuna, a stvar su poslednjih dana dodatno zakomplikovali radovi JKP "Beogradske elektrane" kod Saobraćajne škole, koji će na ovoj deonici trajati do 19. juna.

Naime, stanovnici naselja Nova Galenika se žale na nesnosne gužve koje se stvaraju kada se na raskrsnici kod Pupinovog mosta napravi zastoj. Izlaz iz naselja tada postaje maltene nemoguć. Autobus na liniji 84 ostane zaglavljen u koloni koja se formira od crkve pa sve raskrsnice kod Pupunovog mosta. Gražani kažu da je "dovoljno da se na tom mestu nađu dva šlepera i da sve stane".

Neki stanovnici Galenike zato idu peške do okretnice autobusa na liniji 17 i tu čekaju neku od linija koja idu prema gradu. Vozači se pak, žale na semafor kod mosta koji se kvari često, ali i kada radi, saobraćaj nije regulisan kako treba. Prema mišljenju meštana, najveći problem su šleperi, koji pokušavaju da pređu most. Kolone šlepera i ostalih vozila danima mile duž Batajničkog druma, od Altine do Pupinovog mosta. O haosu najbolje govori činjenica da je linija 707, koja izlazi iz Nove Galenike i treba da se uključi na Batajnički drum i kojoj je Saobraćajna škola sledeća stanica, tu dužinu od 300 metara prelazila pola sata.

A o čestim kolapsima u Beogradu i na pitanja velikog broja vozača, do kada ćemo imati ovakve probleme, zašto dolazi do kolapsa i hoće li Beograd uvek biti "odsečen" za saobraćaj kada padnu veće kiše, odgovore i potencijalna rešenja dao je Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj.

"Svi ovi problemi naročito dolaze do izražaja kada se zbog kiše poveća broj vozila i kada je kočenje usporeno", kaže Okanović.

Semafori koji se nalaze u blizini kružnog toga su takođe problem. Međutim, kako kaže Okanović, stvar nije toliko jednostavna, jer da bi se rešio problem gužvi, nije dovoljno rešiti samo problem semafora.

"Potrebno je uraditi kompletnu studiju o tome šta bi sve trebalo promeniti u saobraćaju u Beogradu da bi dobro funkcionisao. Između ostalog, to je sigurno stimulisanje ekonomičnijih vidova prevoza, kao što su bicikli, motori i trotineti", objašnjava on.

Uskoro će biti izmenjeni i novi propisi, pa tako određeni automobili neće moći da se voze centrom grada.

Stručnjaci nude još jedno rešenje, a to je da se vozačima koji voze dvoje ili troje ljudi u kolima daju određene beneficije kao što su vožnja žutom trakom ili prolazak kroz centar grada, samo ako imate više ljudi u vozilu. Kako predviđaju, tada ne bismo imali slučaj da svuda imamo po jednog vozača i da se tada prave ovolike gužve.

(MONDO)