VOZAČI, OVO MORATE ZNATI: Zašto se pada tehnički pregled ZIMI! 

Tehnički pregled zadaje glavobolju brojnim vozačima, a zimi je najveća dilema da li se mora doći sa zimskim pneumaticima.

MONDO/Marko Tanasković

Mnogi se pitaju da li sa ogrebotinama ili čak ulubljenjima na vozilu mogu da prođu tehnički pregled, a odgovor stručnjaka je da je to moguće ukoliko to oštećenje ne onemogućava da se otvore vrata ili prozor. Estetska oštećenja takođe ne utiču na ispravnost vozila, ali zato branici moraju biti pričvršćeni, ne mogu da vise sa jedne strane, što se često viđa. Takođe, brave sa spoljne i unutrašnje strane vozila moraju da rade, a sva vrata moraju da se otvaraju, što važi i za haubu i gepek. Potrebno je proveriti i podizače prozora i pojaseve pre polaska na tehnički pregled, a ne zaboravite ni da vratite sve naslone za glavu ako ih skidate sa zadnjeg sedišta prilikom vožnje zbog veće vidljivosti. Naspite tečnost za stakla ili običnu vodu da bi mogle da se ispitaju prskalice i prednji brisači. Zadnji brisač i prskalica se u slučaju kvara ne smatraju neispravnošću, prenosi Kurir.

Oštećenja na šoferšajbni

Dozvoljeno je da imate jedno ili nekoliko manjih oštećenja na šoferšajbni koja ne smetaju vozaču. Naravno da se uvek postavlja pitanje šta je malo oštećenje. To je ostavljeno kontrolorima na tehničkom pregledu da procene. Takođe. proverite opremu vašeg vozila. Za putničko vozilo to je prva pomoć, ali obavezno proverite da joj nije istekao rok. Potrebno je da imate uže za vuču, signalni trougao i rezervni točak ili neko sredstvo za osposobljavanje izduvane gume - sprej ili penu. Kad smo već kod užeta za vuču tu ćemo dodati i kuku za vučenje odnosno šlepanje.

MONDO/Marko Tanasković 

 "Ukoliko znate da imate neko oštećenje, recimo potpuno razbijeno staklo na retrovizoru ili vam je otpalo vozačko ogledalo u kabini, nemate peti pojas, jer ste ga izvadili kad vam je smetao, sve te sitnice popravite pre dolaska na tehnički pregled jer se i one gledaju", savetuju iz novosadske Auto-tehnike.

Vozači imaju mnogo pitanja da li se na tehnički pregled mora doći sa zimskim pneumaticima ili ne. Na tehnički pregled se ne mora doći sa zimskim pneumaticima jer i sam pravilnik kaže da ste u obavezi da imate zimske gume od 1. novembra do 1. aprila ukoliko se na putu nalaze sneg ili led. To znači da na tehničkom pregledu nije bitno da li je pneumatik zimski ili letnji.

Nedoumice oko zimske opreme

Ono što je bitno jeste to da li imate dovoljnu dubinu šare. To ćete izmeriti vrlo lako - za letnje gume vrlo lako jer uopšte ne treba da merite. Na svim gumama po obodu postoje nekoliko mesta gde piše "twi". Na tom mestu se negde na samom gazećem delu gume nalazi i zadebljanje između šara koje vam pokazuje koja je minimalna dubina šare te gume. Iako je minimalna dubina šare 1,6 milimetara za putnička vozila za letnju gumu, to nećete morati da znate. Samo nađete "twi" oznaku i ako je vaša šara toliko istrošena da je ta oznaka u njenoj ravni - vreme je za zamenu guma. Za vašu bezbednost je važno da gume nemaju neka vidljiva oštećenja i za zimske gume je minimalna dubina šare četiri milimetra.

Veliko iznenađenje za mnoge vozače je kada im na  tehničkom pregledu skidaju ratkapne. Ratkapne se skidaju da bi se proverili svi šrafovi na vašem vozilu jer postoje vozila kojima na svakom tačku nedostaje po neki šraf. Važno je i da znate jeste da gume na jednoj osovini moraju da budu iste, istog proizvođača, iste dimenzije. Rezervni točak, ako ga imate, mora da bude istih dimenzija i nosivosti. Ako je manjih dimenzija onda mora da bude predviđen kao rezervni točak od strane proizvođača. Umesto njega možete da imate neko sredstvo za osposobljavanje izduvane gume - sprej ili penu.

I ne zaboravite da za vožnju van naseljenog mesta u zimsku opremu spadaju i lanci na dva pogonska točka.

(MONDO/Kurir)