Centriranje (reglaža) trapa je podešavanje položaja, odnosno uglova točkova na automobilu. Točkovi na vašem vozilu treba da budu podešeni onako je proizvedeno u fabrici, ali svakodnevna vožnja po, uglavnom lošim putevima, utiče na vešanje i samu stabilnost automobila. U nastavku teksta ćete saznati šta je važno za centriranje trapa i kada je to obavezno uraditi.
Centriranje trapa je obavezno nakon bilo kakve intervencije na vešanju (opruge, amortizeri, spona, glava upravljača, kugle, silen blokovi i stabilizatori). Ako ste bili kod svog automehaničara i ako ste promenili bilo koji od navedenih delova, morate otići što pre na centriranje trapa. Po mogućstvu, odmah nakon promene tih delova.
Koji simptomi ukazuju da je potrebno centrirati trap?
Ukoliko u toku vožnje primetite da se vaše vozilo neobično ponaša tokom koćenja, prilikom ubrzanja, ukoliko u rukama osećate "otpor" volana, ukoliko auto "vuče" u stranu tokom pravolinijske vožnje, obavezno posetite servis za reglažu trapa. Čest slučaj promene u ponašanju auta mogu da uzrokuju i velike rupe i visoki ivičnjaci zbog čega se savetuje opreznija i sporija vožnja na tim delovima puta. Takođe, kada postavljate letnje gume umesto zimskih (i obrnuto), preporuka je da preventivno odete na centriranje.
Koliko košta centriranje trapa?
Cene reglaže trapa variraju od samog vozila i dimenzija točkova. Prosečna cena iznosi između 2.000 i 3.000 dinara, ali opet naglavašavamo da se ona često menja i da zavisi od više faktora. Cena za džipove je svakako najveća u poređenju sa hečbek automobilom ili limuzinom.
Koliko traje reglaža trapa?
Sam proces centriranja trapa traje oko 20-ak minuta u proseku, ali može da potraje i duže. Zavisno na kakav problem naiđu u servisu. Pre početka procesa vam majstori u servisu uvek sve detaljno objasne i naglase da može da potraje duže, pa imate vremena da odmorite za to vreme ili završite druge obaveze.
Provera vozila nakon centriranja trapa
Nakon završenog centriranja trapa, obavezno obratite pažnju na ponašanje vozila. Pronađite ravnu površinu, neki parking ili put koji nije pun saobraćaja da biste mogli da proverite kako se automobil ponaša prilikom ubrzanja, kočenja i skretanja. Nakon toga obavite dužu vožnju sa različitim uslovima na putu - ubrdo, nizbrdo, ležeći policajci, rupe - da vidite kako vozilo reaguje i ako je sve u redu, ne morate da se vraćate u servis.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO: