Nepažljivim kupcima naplaćuju i ono što nisu kupili, odnosno dva puta kucaju isti proizvod. To je samo jedan od načina kako građani bivaju nasamreni.
Slično je i u Hrvatskoj, a jedna od prevara kojim se služe u komšiluku je vrlo česta i kod nas.
Aktuelna sniženja od 20 do 50 odsto građanima nisu previše privlačna, pa mnogi smatraju da su popusti premali i neretko se osećaju prevarenima.
Potrošači se najčešće žale da trgovci neposredno pre sniženja nekoj robi podignu cenu na granicu po kojoj se nikad nije ni prodavala. Zbog toga se kupcima sniženje na prvi pogled čini značajno, a zapravo nije", potvrdila je za Novi list advokatica Dijana Kladar, savetnica Udruženja za zaštitu potrošača Hrvatske.
Na primer, trgovac napiše na deklaraciji proizvoda da je njegova prethodna cena iznosila 150 kuna (2367 dinara)i da je spuštena 20 odsto, na 120 kuna (1888 dnjara) Međutim, kada državni inspektor proveri trgovačku dokumentaciju, pokaže se da originalna cena proizvoda nije iznosila 150, nego 130 kuna, pa je sniženje zapravo znatno manje, samo sedam do osam odsto.
Da je to jedan od najčešćih načina zavaravanja kupaca, potvrđuju upravo redovne provere koje u toku sezonskih sniženja sprovodi Državni inspektorat.
Prema dostupnim podacima, trgovački inspektori su u januaru i februaru prošle godine sproveli 378 ciljanih nadzora zimskog sniženja i drugih posebnih oblika prodaje. Pritom su utvrdili 63 prekršaja koja se tiču zavaravanja kupaca, piše Novi list, prenosi Poslovni dnevnik.