RAZOČARENJE!

LIDL RAZBESNEO KUPCE, NAJAVLJUJU BOJKOT! Podigli cene, proizvodi skuplji nego u Evropi - "Ne vređajte nam inteligenciju"

Autor Ivana Roslavcev Vlajković

Lanac "Lidl" u Hrvatskoj podigao cene, pojedini se odlučili na bojkot.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Hrvatska je u ponoć 31. decembra 2022. godine ušla u Šengen i uvela evro kao valutu. Nakon toga stanovništvo ove zemlje optužilo je trgovinski lanac "Lidl" da su besramno iskoristili uvođenje evra kako bi podigli cene svojih proizvoda. 

Oni koji kupuju u "Lidlu" priložili su i fotografije, i to na Fejsbuk stranici čuvenog lanca, na kojima se vidi da su neke cene zaokružene na veće iznose u evrima. Kupci takođe tvrde da su isti proizvodi mnogo jeftiniji u Sloveniji, Austriji i Nemačkoj. Na Fejsbuk stranici "Lidla" navedeno je da su cene ostale iste, odnosno da su ih pri konverziji zaokružili u korist kupaca. Ispod te objave potrošači su napisali na stotine komentara u kojima tvrde suprotno.

"Ne vređajte našu inteligenciju. Sramno ste podigli cene u svoju korist, pre uvođenja evra. Bilo bi dobro da objasnite tu matematičku računicu koja traje od sredine prošle godine. I stavite slogan - Cene ostaju iste! U vašem slučaju, eventualno do sledeće nedelje", komentar je koji je naišao na najveće odobravanje kupaca "Lidla", a mnogi su najavili bojkot ovog lanca.

U pisanom odgovoru maloprodajnog lanca "Lidl Hrvatska" ističe se da "što se tiče konverzije cena iz kune u evre, "Lidl Hrvatska" nije povećao cene prilikom konverzije". "Cene proizvoda iz redovnog asortimana Lidla preračunavaju se iz kune u evre po pravilima matematičkog zaokruživanja (bez neopravdanih poskupljenja) ili u korist kupca. Takođe, u cilju potvrđivanja transparentnog odnosa sa kupcima, Lidl se pridružio Etičkom kodeksu, koji utvrđuje način na koji privredni subjekti postupaju u cilju pouzdanog i transparentnog uvođenja evra, sa ciljem stvaranja poverenja i bezbednog okruženja za potrošače", tvrde u "Lidlu", piše slobodnadalmacija.hr.

Dodali su da je javnosti već poznato da je u godini, koja je za nama, došlo do promene cena pojedinih proizvoda usled poremećaja u globalnim lancima snabdevanja, što je dovelo do povećanja otkupnih cena u nekoliko kategorija prehrambenih proizvoda.

"Neki od faktora koji dovode do globalnih poremećaja su cene sirovina, dostupnost robe, povećanje cena logistike, uticaj rata u Ukrajini i usled toga visoka inflacija. Lidl u svom svakodnevnom poslovanju, u saradnji sa svojim dobavljačima, pokušava da amortizuje ovih faktora koliko god može, tako da može nastaviti da nudi svojim kupcima najbolji odnos cene i kvaliteta", navedeno je u saopštenju. 

(MONDO)