"Potpisali smo ove godine nekoliko veoma važnih sporazuma i ugovora", istakao je Mali u izjavi za Tanjug.

Kaže da uvek kada dođe u Kinu potpiše neki sporazum ili se dalje radi na njihovoj daljoj realizaicji ili da se potpisuju novi sporazumi.

Naglasio je da je svakako najvažniji ugovor koji je potpisan tokom posete ugovor o izgradnji industrijskog parka u Borči koji će biti najveći kineski industrijski park u Evropi, a koji će se nalaziti pored Pupinovog mosta.

"Mi smo prošle godine potpisali sporazum o razumevanju, a evo već godinu dana nakon toga i ugovor s konkretnim biznis planom i očekujem početak radova već krajem godine. To je park koji treba da privuče oko 1.000 kompanija s preko 10.000 zaposlenih. Svaki sporazum i ugovor koji smo potpisali podrazumeva nove kilometre autoptueva i nove kilometre pruge, kao i nova radna mesta", naveo je ministar.

Mali je istakao da je veoma važno i to što je potpisana finansijska konstrukcija za nastavak radova na Koridoru 11, odnosno početak radova na deonici autoputa Požega - Preljina od 30,9 kilometara, a ukupna vrednost investicije je 523 miliona dolara.

On je dodao da je 85 odsto kredit Eksim banke Kine, odnosno 445 miliona dolara, dok ostatak ide iz budžeta Srbije.

"Već u narednih par nedelja ili meseci očekujemo početak radova. Zatim ugovor za gradnju pruge od Novog Sada do Subotice i Kelebije, čija je ukupna vrednost 1.162 milijardi dolara", kazao je Mali i dodao da je takođe 85 odsto sredstava obezbedila Eksim banka Kine u vidu kredita, a ostalo da će ići iz budžeta Srbije.

Mali očekuje krajem ove ili početkom naredne godine početak radova.

"Potpisali smo sporauzm i o rekonstrukciji, ali ne i finansijski ugovor za rekonstrukciju pruge Beograd - Niš - Preševo", dodao je Mali.

Podsetio je da je cilj da cela pruga kroz Srbiju bude dobra pošto Kinezi imaju luku Pirej, u Grčkoj, i njima je glavni tranzit robe kroz Srbiju.

Kako je rekao, rekonstrukcija će mnogo značiti da Srbija bude žila kucavica robnog transoporta kineske robe u Evropu i obrnuto.

"Zajedno sa autoputem Preljina - Požega i Moravskim koridorom, koji krećemo da gradimo u junu ili julu. To su novi kilometri autoputeva u Srbiji. To su novi mostovi, tuneli, nova železnička infrasturktura, to sve diže kvalitet naše infrastrukture u zemlji. Činimo sve da budemo atraktviniji za investitore, jer oni neće da dođu ako nema autoputa", rekao je Mali.

Ocenio je da sve to pokazuje koliko se situacija u Srbji promenila i podsetio da su u Srbiju došli neki od najvećih kineskih investitora, potput kompanija HBIS, Ziđin, Linglong, čije su investicije pojedinačno milijardu i više evra.

Istakao je da se u Srbiji povećava broj zaposlenih i prihodi u budžetu i da je to najzdraviji način da se povećavaju plate i penzije.

Vučić u Kini: Za stolom sa Đinpingom, Putinom...

Sve je to važno za podizanje životnog standarda građana Srbije i da je zato ova poseta Pekingu bila veoma važna i uspešna, rekao je ministar finansija.

On je podsetio i da je Srbija 2018. imala s Kinom 2,3 milijarde dolara trgovinske razmene, što je za 23 odsto više nego 2017. ili 15 puta više nego 2008.

"To su ogromne cifre koje pokazuju koliko se naša saradnja promenila i koliko su se odnosi promenili i koliko se razumevanje između lidera dve zemlje promenilo. To nikada nije bilo tako, sada je na jednom istorijskom maksimumu", rekao je srpski ministar.

U Kini potpisani važni sporazumi za Srbiju

Naglasio je da će prioritet biti investicije u oblasti industrjska robotika, IT i veštačke inteligencije, u čemu je Kina svetski lider i da će Srbija probati da postane deo tog velikog kineskog uspeha, kako bi razvijali domaću ekonomoiju i podigli standard građana.

Ministri koji su u delegaciji Srbije su u Kini danas imali završne sastanke s predstavnicima više kompanija.

U kineskoj prestonici danas se završava drugi Forum "Pojas i put", na kojem je učestvovalo dvostruko više državnih delegacija nego što je bilo pre dve godine, na prvom skupu, a među njima biće i visoki zvaničnici iz zemalja članica EU, koje u početku nisu učestvovale u ovoj inicijativi.