Autobuski prevoznici sada razmatraju da li im se isplati da voze novim autoputem, ili da se drže proverene trase - Ibarske magistrale.
Odluka nije laka jer šta god da izaberu, izgubiće deo putnika, piše "Kurir". Autoput je svakako brža varijanta za savlađivanje velikih razdaljina, ali prevoznicima više "igra" broj putnika nego da se na krajnje odredište stigne brže.
Ako budu prešli na autoput, ostaće bez velikog broja putnika sa stanica u mestima između Beograda i Čačka. A mušterije iz Stepojevca, Lajkovca, Lazarevca, Gornjeg Milanovca, Ljiga... svakako nisu za potcenjivanje.
Ako, pak, budu ostali na Ibarskoj, mogli bi da ih napuste oni koje interesuje samo da što brže iz prestonice dođu do Čačka, ili još dalje na tom pravcu.
"Verovatno će se odlučiti da polovinu autobusa zadrže na Ibarskoj a polovinu prebace na autoput", kaže Mirko Vučinić iz udruženja drumskog transporta Panontransport.
Ali odluka nije samo na prevoznicima, za "prebacivanje" je potrebna dozvola Ministarstva saobraćaja ali i Privredne komore Srbije.
Ministarstvo će dozvoliti promenu itinerera i reda vožnje onima koji već imaju linije ka Čačku, Užicu, Kraljevu i Vrnjačkoj banji, i za to je potrebno nekoliko nedelja.
Ali, ako prevoznik želi da tek uspostavi liniju koja bi išla autoputem, i treba da im se dodeli red vožnje, moraju da čekaju do februara, odnosno da bi do 1. marta podneli zahtev Privrednoj komori Srbije. Komora razmatra zahteve do kraja maja, a oni koji dobiju red vožnje, po njemu počinju da voze 1. oktobra (2020.).
Otvaranjem autoputa 18. avgusta spojene su dve velike deonice – potpuno nova Obrenovac-Ljig, (u dužini od 62 kilometara) i Ljig-Preljina, koja je otvorena pre tri godine. Prva vozila autoputem ukupne dužine od 103 kilometra krenula su 18. avgusta. Od Obrenovca do Čačka stiže se za oko sat vremena, a maksimalna dozvoljena brzina je 130 kilometara na sat. Putarina će se naplaćivati od 1. septembra.
PKS: RADIMO NA VANREDNIM DOZVOLAMA
Na inicijativu Privredne komore Srbije već početkom naredne nedelje biće održan sastanak predstavnika prevoznika i nadležnog Ministarstva za saobraćaj kako bi se zajednički došlo do modela za izmene zakona i pravilnika koje će omogućiti vanredno usaglašavanje redova vožnje na novoizgrađenim deonicama puteva, uključujući i autoput "Miloš Veliki", najavila je Milica Dubljević, sekretar Udruženja za saobraćaj Privredne komore Srbije.
Takođe, iako redovno godišnje usaglašavanje predloga redova vožnje po zakonu počinje u martu, Privredna komora je, po rečima Dubljević, već krenula u posao ažuriranja Daljinara – podzakonskog akta kojim se utvrđuju kilometraža i minimalna vremena vožnje između autobuskih stanica, što je osnova za izradu predloga novog reda vožnje.
Ovaj posao, objašnjava, podrazumeva i snimanje novootvorenih deonica autoputeva, ali i ostalih relacija i to na inicijativu samih prevoznika. Dubljević napominje i da je prvi zahtev prevoznika za snimanje trase novog autoputa stigao juče u PKS.
Inače, autobuski prevoznici i po sada važećem, odnosno registrovanom, redu vožnje, kako objašnjavaju u PKS, mogu da koriste novootvoreni autoput, pod uslovom da se obrate Ministarstvu za izmenu reda vožnje, brisanjem stanica i stajališta koja nisu na trasi novog autoputa.
Oni koji imaju direktne linije sami biraju koju će trasu koristiti.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji