• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Autoput je super, ali ne za sve prevoznike?

Izvor mondo.rs

Autoput "Miloš Veliki" gotovo da je spojio Beograd i Čačak, ostalo je da se napravi samo parče od Obrenovca do Surčina, ali otvaranje je nekima donelo novu brigu.

Autobuski prevoznici sada razmatraju da li im se isplati da voze novim autoputem, ili da se drže proverene trase - Ibarske magistrale.

Gaga turs već vozi Milošem

Autoprevoznik Gaga turs je već "prešao" na autoput "Miloš Veliki", piše "Kurir". "Ukoliko se razmišlja o bezbednosti, onda autobuski prevoz treba da saobraća autoputem. To je bila moja odluka i od prvog dana koristimo autoput. Imamo deset polazaka iz Beograda za Prijepolje preko Zlatibora a nismo morali da menjamo red vožnje jer do Čačka nemamo zaustavljanje na stajalištima. Koliko se plati putarina, toliko će se uštedeti na amortizaciji vozila", kaže Milan Ratibratović, vlasnik Gaga tursa.

Odluka nije laka jer šta god da izaberu, izgubiće deo putnika, piše "Kurir". Autoput je svakako brža varijanta za savlađivanje velikih razdaljina, ali prevoznicima više "igra" broj putnika nego da se na krajnje odredište stigne brže.

Ako budu prešli na autoput, ostaće bez velikog broja putnika sa stanica u mestima između Beograda i Čačka. A mušterije iz Stepojevca, Lajkovca, Lazarevca, Gornjeg Milanovca, Ljiga... svakako nisu za potcenjivanje.

Ako, pak, budu ostali na Ibarskoj, mogli bi da ih napuste oni koje interesuje samo da što brže iz prestonice dođu do Čačka, ili još dalje na tom pravcu.

"Verovatno će se odlučiti da polovinu autobusa zadrže na Ibarskoj a polovinu prebace na autoput", kaže Mirko Vučinić iz udruženja drumskog transporta Panontransport.

Ali odluka nije samo na prevoznicima, za "prebacivanje" je potrebna dozvola Ministarstva saobraćaja ali i Privredne komore Srbije.

GPS navigacije ne žure da označe autoput MILOŠ VELIKI

Ministarstvo će dozvoliti promenu itinerera i reda vožnje onima koji već imaju linije ka Čačku, Užicu, Kraljevu i Vrnjačkoj banji, i za to je potrebno nekoliko nedelja.

Ali, ako prevoznik želi da tek uspostavi liniju koja bi išla autoputem, i treba da im se dodeli red vožnje, moraju da čekaju do februara, odnosno da bi do 1. marta podneli zahtev Privrednoj komori Srbije. Komora razmatra zahteve do kraja maja, a oni koji dobiju red vožnje, po njemu počinju da voze 1. oktobra (2020.).

"Zakucano" vreme dolaska i polaska

Međutim, ističu u PKS-u, do novog usaglašavanja, redovnog ili vanrednog, autoprevoznici neće moći da menjaju utvrđena dolazna i polazna vremena čak ni kada imaju direktne linije, što im realno predstavlja problem. Problem će biti utoliko veći nakon otvaranja deonice Surčin - Obrenovac krajem godine, što će dodatno skratiti vreme putovanja i povećati odstupanja u odnosu na sadašnju satnicu dolaska i polaska sa pojedinih odredišta.

Otvaranjem autoputa 18. avgusta spojene su dve velike deonice – potpuno nova Obrenovac-Ljig, (u dužini od 62 kilometara) i Ljig-Preljina, koja je otvorena pre tri godine. Prva vozila autoputem ukupne dužine od 103 kilometra krenula su 18. avgusta. Od Obrenovca do Čačka stiže se za oko sat vremena, a maksimalna dozvoljena brzina je 130 kilometara na sat. Putarina će se naplaćivati od 1. septembra.

PKS: RADIMO NA VANREDNIM DOZVOLAMA

Na inicijativu Privredne komore Srbije već početkom naredne nedelje biće održan sastanak predstavnika prevoznika i nadležnog Ministarstva za saobraćaj kako bi se zajednički došlo do modela za izmene zakona i pravilnika koje će omogućiti vanredno usaglašavanje redova vožnje na novoizgrađenim deonicama puteva, uključujući i autoput "Miloš Veliki", najavila je Milica Dubljević, sekretar Udruženja za saobraćaj Privredne komore Srbije.

Međugradski autobusi "Milošem" tek sledeće godine

 Takođe, iako redovno godišnje usaglašavanje predloga redova vožnje po zakonu počinje u martu, Privredna komora je, po rečima Dubljević, već krenula u posao ažuriranja Daljinara – podzakonskog akta kojim se utvrđuju kilometraža i minimalna vremena vožnje između autobuskih stanica, što je osnova za izradu predloga novog reda vožnje.

Ovaj posao, objašnjava, podrazumeva i snimanje novootvorenih deonica autoputeva, ali i ostalih relacija i to na inicijativu samih prevoznika. Dubljević napominje i da je prvi zahtev prevoznika za snimanje trase novog autoputa stigao juče u PKS.

Inače, autobuski prevoznici i po sada važećem, odnosno registrovanom, redu vožnje, kako objašnjavaju u PKS, mogu da koriste novootvoreni autoput, pod uslovom da se obrate Ministarstvu za izmenu reda vožnje, brisanjem stanica i stajališta koja nisu na trasi novog autoputa.

Oni koji imaju direktne linije sami biraju koju će trasu koristiti.

Komentari 27

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Gar

Znate , ko je protiv autoputa i samo loše vidi u njemu neka koristi dalje ibarsku . Naravno svaki političar će da se slika kad je nešto postivno . Sto vi na fajs ne stavljate slike kako jedete .....

Nenad

Svi na auto put. Ne da se gusi kao Fruska gora

Vlada

Srbija 21.vek ...otvara se auto put ,60 televizija ,predsednik u transu ,njegova svita kao dvorske lude .Zeton estrada “ne skriva oduševljenje”...Gebels stampa kaže najveći poduhvat u istoriji sveta...putarina 400din Nemacka 21.vek - na autoputu umesto 6 od sada 8 traka ...želimo vam prijatnu vožnju ...putarina ?! Šta je to ?

special image