"Nismo sedeli skrštenih ruku. Moravski koridor se sprema ukupno dve i po godine. Dokumentacija se sprema dve i po godine. Sremska Rača - Kuzmin, Požega - Kotroman, Preljina - Požega, dakle dokumentacije su se spremale dve, dve i po godine. Mi nismo seli i odjednom odlučili da radimo šest koridora. Da bi uopšte mogli da pričamo o potpisivanju ugovora, pojavljivanju građevinara na nekom putu mora mnogo toga prethodno da se uradi, od dokumentacije, geološkog istraživanja, eksproprijacije", izjavila je ministarka gostujući na TV Prva.

Ponude se primaju od sutra u 8 sati na osnovu javnog poziva, a ministarka ističe da neće biti prednosti ni za jednog izvođača, "jer je Vlada Srbije napravila mehanizam kako niko ne bi imao protekciju".

Upitana da li srpske kompanije mogu da ispune uslove za nošenje posla izvođenja radova (sada rade kao podizvođači), ministarka ističe da je to moguće ukoliko se stvaraju konzorcijumi.

"Ono što je problem sa našim kompanijama, a to je nešto na čemu radimo i sa Privrednom komorom, Ministarstvom finansija i pre svega sa našim građevinarima je da vidimo kako da se udruže... Drugi deo posla jeste zajednički, po meni, naš i njihov i to je da vidimo da li možemo da im pomognemo da kupe dodatnu opremu", izjavila je Mihajlović.

Ističe da Vlada sprema novosti za nove kompanije, što se pre svega ogleda u tome da srpsko rukovodstvo pokušava da domaćim kompanijama obezbedi ulogu partnera, mesto glavnog podizvođača.

"Mi želimo da naše kompanije budu partneri i to je novost na kojoj sada radimo sa svima onima koji su zainteresovani da grade puteve. Mislim da ćemo tu napraviti dobru stvar", rekla je Mihajlović.

Prema njenim rečima, Vlada je dosta naučila od radova na Koridoru 10 i autoputu Miloš Veliki, a ta iskustva bi u narednih godinu dana mogla da budu pretočena u jedan ozbiljan izveštaj.

Više od 100.000 vozila prošlo autoputem Miloš Veliki

"Da ne može da se zaključuje ugovor, a da nemate projektnotehničku dokumentaciju, da ne može da se kreće u radove, a da nemate završenu eksproprijaciju, da ne možete da započinjete radove, a da nemate čak u nekim delovima ni građevinsku dozvolu. Sve je to ono što je Vladu Srbije sačekalo 2014. godine", dodala je ona.

Demantovala je navode da je cena Moravskog koridora porasla za 300 miliona evra, dodajući da ne postoji nikakav preduguvor, niti ugovor, o izgradnji koridora.

Ona dodaje da će ukupna cena ovog projekta biti 800 miliona evra.

Upitana o izgradnji Šumadijskog koridora, ministarka najavljuje početak radova za 2021. godinu, dok će se iduće godine raditi na prikupljanju dokumentacije i obavljanju svih neophodnih priprema.