Radove na deonici autoputa Shimatari - Halkida, severno od Atine, čitavu deceniju obeležavali su nizovi neispravnosti zbog loše obavljenih radova koje su graditelji neuspešno pokušavali da saniraju, piše atinski dnevnik "Katimerini".

Nposletku je stvar u ruke preuzelo privatno preduzeće za autoputeve "Nea odos" (Novi put) koje će tim putem i upravljati po koncesiji, a tek treba da državi podnese račun koliko će to sve koštati.

Deonica od 11 kilometara sporednog autoputa koja s glavnim autoputem Atina - Lamia - Solun povezuje Halkidu, gde je most ka ostrvu Eviji, bila je jedan od pet puteva koje bi država po ugovoru o koncesiji iz 2007. godine izgradila o svom trošku i predala koncesionaru Nea odos na upravljanje.

Po prvobitnom sporazumu, ta deonica je trebalo da bude predata tom privatnom preduzeću do 31. decembra 2008, godine, ali je isporučena, i to nekompletna i neispravna, više od decenije kasnije, tek u junu ove godine.

Po izvorima iz Ministarstva za infrastrukturu, kasnili su radovi na rekonstrukciji i proširenju puta koji su završeni početkom 2015. godine. Međutim, preduzeće Nea odos je odbilo da tada preuzme taj put od države, jer je revizija utvrdila da ima niz neispravnosti.

SRPSKE MUKE NA "ISTOKU"

Krak panevroskog autoputa kroz Srbiju, koji vodi od Niša ka granici sa Bugarskom, gradi se duže od 10 godina, a radovi su zapinjali na svakom koraku, podsetile su ovih dnaa "Večernje novosti". Na najmaleroznijoj deonici, obilaznici oko Dimitrovgrada, smenila su se čak tri glavna izvođača. Radove je započela austrijska Alpina u aprilu 2010. godine. Po bankrotu radove je preuzeo bugarski Trejs, ali su oni kao loš izvođak izbačeni iz posla 2015. godine. Treća srea je bila grčka kompanija Aktor, koja ga je i završila - doduše ne baš slavno - uz redovna probijanja rokova na deonicama istočnog kraka.

To je potvrdila i država koja je u međuvremenu od podizvođača naručila popravku nekih od neispravnosti puta. Rezultati tih radova, međutim, nisu bili kako je trebalo.

Uz to je trebalo da država reši problem "divljeg" priključka jedne benzinske pumpe s autoputem, te koncesionar Novi put nije hteo da preuzme ni to.

Konačno, nakon pregovora, država i Nea odos su se 2018. godine dogovorili da ta kompanija ipak preuzme put i sama sanira sve probleme, a da joj država to plati.

Tako Nea odos upravo upravo popravlja kvalitet kolovoza na kojem je negde premalo, a negde čak i previše asfalta. Narednih meseci predstoji poboljšanje signalizacije na putu i ozelenjavanje kosina, instaliranje nove rasvete umesto prethodne, takođe tada nove, dogradnja odvoda kišnice i postavljanje sigurnosnih kamera, optičkih kablova.

Uporedo se problem s "divljim" priključkom benzinske pumpe završio sam od sebe jer ga je vlasnik pumpe sam zatvorio.

Izvođači radova koji popravljaju više puta popravljani i prepravljani put, treba da izgrade i stanicu za naplatu putarine od koje se izdržava preduzeće Nea odos kao koncesionar.

Međutim, naplatna neće raditi sve do 2021. godine, budući da se preduzeće Nea odos dogovorilo s prethodnim rukovodstvom Ministarstva za infrastrukturu da iz socijalnih razloga odloži naplatu putarine i da, umesto nje, dobija od države procenjeni izgubljeni prihod. Na drugoj deonici istog autoputa od 12 kilometara u okolini Atine takav aranžman godišnje grčku državu košta 15 miliona evra, piše "Katimerini".