Ukoliko bi smanjila akciza Kamioni u tranzitu kroz Srbiju mogli bi da toče u našoj zemlji više goriva što bi uticalo da privreda bude znatno konkurentnija, a potrošnja tečnog naftnog gasa (TNG), kao ekološki najprihvatljivijeg goriva, bila bi znatno uvećana, kaže generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović.

"TNG je ekološki najprihvatljivije gorivo i na raspolaganju je građanima Srbije a, nažalost, na njega je stavljena najveća akciza u Evropi", kaže Mićović.

Smatra da postoji prostor za redakciju akciza i za druga goriva, što bi smanjilo cene za dizel koji se koristi u industriji, poljoprivredi i građevinarstvu i imalo pozitivne efekte na privredu.

Ukupan udeo prihoda od akcize na gorivo u budžetu Srbije proteklih godina bio između 11 i 13 procenata.

Sadašnja akcizna politika nesporno ostvaruje značajan prihod republičkom budžetu jer su ukupna zahvatanja države u ceni goriva između 55 i 65 procenata, kaže Mićović.

"To je značajan udeo jer više od pola cene litre goriva uplaćujemo državi u budžet kada kupujemo na benzinskoj stanici", kaže on.

Međutim, kamioni se, objašnjava, snabdevaju gorivom negde usput a ne u Srbiji jer kupuju jeftinije gorivo i imaju povraćaj PDV-a.

Zapadna Srbija toči gorivo u BiH, dok na jugu kupuju u Makedoniji koja sa malim državnim zahvatanjima pravi problem svim državama u okruženju, smatra Mićović.

Ukupna potrošnja goriva u Srbiji već više godina ipak beleži rast što on objašnjava rastom ekonomije i prihoda.

Znatno brže raste potrošnja dizela, nego benzina i TNG-a, kaže, a rast potrošnje dizela od pet odsto objašnjava potrošnjom u industriji, poljoprivredi i građevini.