Fiskalni savet Srbije pozdravio je to što su završni računi budžeta za period 2002-2018. godine ušli u skupštinsku proceduru, ali su upozorili da su završni računi pokazali i da postoji deo rashoda budžetskih korisnika koji nije obuhvaćen redovnim izveštavanjem, koji u proseku iznosi oko 570 miliona evra godišnje.

Premda se načelno znalo da se tokom godine budžetske aproprijacije (novac određen za neke namene) menjaju korišćenjem budžetske rezerve i drugih netransparentnih izvora, tek sada je moguće sagledati vrednost i strukturu tih promena, ukazuje u analizi Fiskalni savet.

Dodaje se da ti iznosi nisu u potpunosti ekonomski problematični, jer se oko četvrtine od 850 miliona evra odnosi na povećanje kapitalnih rashoda, ali se ukazuje da je ipak reč o prevelikom iznosu da bi bio raspoređen potpuno mimo skupštinske procedure i uvida javnosti.

Analiza Fiskalnog saveta je pokazala da predloženi završni računi imaju i neke nedostatke, jer je propuštena prilika da se prikažu neke važne informacije, kao što su kome su i zašto plaćene ogromne kazne i penali, koja javna preduzeća su uplaćivala deo dobiti u budžet i u kom iznosu, a koja preduzeća su korisnici subvencija za strane investitore.