Od ukupnog broja na postupanje društava za osiguranje bilo je 53,8 procenata pritužbi dok je 46 procenata na postupanje banaka, dok je ostatak pritužbi bio na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

U godišnjem izveštaju o podnetim pritužbama i prigovorima na rad davalaca finansijskih usluga i postupanju banaka u oblasti zaštite korisnika finansijskih usluga NBS navodi da je ukupno bilo 280 osnovanih pritužbi, 1.297 su bile neosnovane a 399 ih je u postupku.

Pritužbe na rad banaka najviše se odnosile na kredite, zatim platne račune i usluge pa platne kartice.

Kod osiguranja 970 pritužbi je bilo na neživotno osiguranje, a 84 na životno osiguranje.

Za neživotno osiguranje najviše pritužbi bilo je u oblasti autoodgovornosti a slede osiguranja od nesrećnog slučaja.

Tokom 2019. godine pred NBS je bilo i 271 predlog za posredovanje od toga su strane u postupku prihvatile predloge u 77 slučajeva.

NBS navodi da je dve trećine postupaka posredovanja bilo za osiguranja, a ostalo za banke.