• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Crnogorci KRIJU AUTOPUT "kao zmija noge"

Izvor mondo.rs Izvor investitor.me

Kakva je kontrola projekta, poštovanje rokova, da li ima sporova i kakvi su, kao i kakvi su tokovima novca u stotinama miliona evra vrednoj izgradnji autoputa ostaju za poreske obveznike Crne Gore tajna.

Najveći broj dokumenata u vezi realizacije projekta izgradnje prioritetne deonice auto-puta Smokovac - Mateševo na tzv. autoputu Južni Jadran, ostaće tajna najmanje do aprila naredne, 2021. godine, odlučilo je Ministarstvo saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Možda će vas zanimati

Prema podacima nevladine organizacije (NVO) Akcija za socijalnu pravdu (ASP), ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković je u aprilu prošle godine produžio za dve godine tajnost podataka na ovom projektu, piše Investitor.me.

Tajnost je određena stepenom "interno", a Zakon o tajnosti podataka propisuje da se taj stepen određuje za podatke čijim bi otkrivanjem nastupile "štetne posledice za ostvarivanje funkcije organa".

KO ZNA KOLIKO ĆE NA KRAJU KOŠTATI

Izgradnja deonice autoputa Smokovac Mateševo je ugovorena za 809 miliona evra, ali će ta suma biti premašena zbog dodatnih radova. Cenu može značajno uvećati i otplata kredita, koji je ugovoren u američkih dolarima i bez valutne zaštite, navode iz NVO. Ugovor o projektovanju i izgradnji sa kineskom CRBC je potpisan u februaru 2014, a radovi su zvanično počeli u maju 2015. Rok za završetak posla bio je četiri godine. Deonica ni početkom 2020. nije sagrađena, podsećaju iz Akcije za socijalnu pravdu.

Zbog toga će građani ostati uskraćeni za informacije o kontroli projekta, poštovanju rokova, sporovima, tokovima novca od kineske China Road and Bridge Corporation (CRBC) ka domaćim podizvođačima, koji su dobili poslove vredne stotine miliona evra, saopštila je Ines Mrdović iz ove NVO.

Od slične situacije strahuju neki i u Srbiji.

Do danas je, kako dodaje, poznat samo ograničeni deo informacija o iznosu oslobođenih dažbina, isplatama iz Budžeta kineskom izvođaču radova, te iznosu povučenih sredstava iz kredita kineske Exim banke, kojim se finansira 85 odsto radova.

"ASP je prošle sedmice ukazala da su do kraja prošle godine poreska i carinska oslobođenja dostigla sumu od najmanje 191,2 miliona evra, od čega je samo oslobođenje poreza na dodatu vrednost 140,6 miliona. Građani finansiraju deonicu autoputa od bezmalo milijardu ebra, a Ministarstvo saobraćaja, pored ostalog, tvrdi da podaci predstavljaju poslovnu tajnu, iako je ono državni organ koji poslove obavlja isključivo u javnom interesu“, navodi se u saopštenju.

Prvo rešenje o tajnosti Ministarstvo saobraćaja je donelo u avgustu 2016, da bi novo rešenje sa oznakom tajnosti "interno" bilo doneto u aprilu 2017. godine. Potom je, kako tvrde u Akciji, ovom rešenju Nurković produžio rok tajnosti do aprila 2019, a zatim je doneto novo i rok produžen za još dve godine.

Prema Zakonu, bilo je moguće ukinuti tajnost podataka, ali se to nije desilo, iako su u javnosti prisutne brojne kritike da se realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u zemlji uporno krije od građana.

Pitanje je šta će se dogoditi u aprilu naredne godine, do kada nije izvesno da će prioritetna deonica biti završena, odnosno da li će tada biti ukinuta tajnost, ili produženi rokovi za sakrivanje informacija.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DonLudjiPijaneti

Hahaha, ma sve je čisto i povoljno. 😁😂🤣

bager

@DonLudjiPijaneti Cisto ,,pola autoputa familiji Djukanovic ,,po 10 km ministrima,na kraju cena kao dva autoputa

Brajan Bulaga

Potpuno ista prica kao i sa nasim putevima.

special image