U Fokskvagenu će, naime, u maju zbog slabe tražnje na nekoliko dana zaustaviti jedan broj montažnih traka koje tek što su ponovo proradile, javila je kompanija svojim zaposlenim.

U fabrici, u sedištu grupe u Volksburgu, dve montažne trake će biti potpuno zatvorene a na jednoj će biti skraćen rad, tokom četiri dana, 15, 20, 25, i 29. maja, navela je grupa u poruci objavljenoj sinoć na svom internet sajtu, koju je agencija Frans pres mogla danas da vidi.

Prekid se odnosi na proizvodnju "golfa" i "tiguana", dve glavne marke Folksvagena (VW).

Ovaj svetski proizvođač broj jedan (u grupi su i Audi, Porše, Seat, Škoda...) pokrenuo proizvodnju krajem aprila posle višenedeljnog prekida zbog pandemije novog korona virusa. A sada firma ponovo pravi prekid da bi uskladila proizvodnju sa očekivanim promenama na tržištu, rekao je zvaničnik zadužen za kadrove Arne Maisvinkel, na sajtu kompanije.

Privremena zatvaranja pokazuju teškoće sa kojima se suočava Evropa prilikom ponovnog pokretanja privrede posle restrikcija vezanih za pandemiju, i koje su već dovele do istorijskih padova prodaje evropskih automobila u martu i aprilu.

"Klijenti nisu zainteresovani za kupovinu automobila i skladišta gde se drže proizvedena kola su već skoro puna", već je krajem aprila upozorio zvaničnik kompanije Bernd Osterloh. On je dodao da su narudžbe koje stižu očajne.

Bonitetska kuća Mudis (Moody's) danas je smanjila svoje prognoze za svetsko tržište automobila, i sada očekuje pad prodaje u svetu od 20 odsto u 2020. godini, od toga se u Evropi očekuje pad od 30 odsto, a u SAD od 25 odsto. Kinesko tržište bi trebalo da prođe bolje, i tu se predviđa pad prodaje od 10 odsto.

Fabrika u Volksburgu treba da proizvodi oko 6.000 vozila nedeljno u prvo vreme, što je 40 odsto njenog kapaciteta, dok uopšte u Evropi Folksvagenove fabrike trenutno rade sa maksimalnim kapacitetom između 35 i 50 odsto.

"Fleksibilan pristup" će biti potreban tokom dužeg perioda, rekao je Majsvinkel, u vreme kada se 35.000 radnika te grupe i dalje vodi kao delimično nezaposleno u Nemačkoj.

"Dok nema posla za sve zbog situacije na tržištu delimična nezaposlenost će i dalje biti potrebna", rekao je on.

Princip "fleksibilne proizvodnje", odnosno proizvodnja sa što manjim lagerom, odavno je dobro poznata radnicima Fijat Krajsler Automobila u Kragujevcu. Ono su i prošle godine, kada nije bilo pandemije, "pauzirali" 130 radnih dana, ali su ipak dobili godišnje bonuse.