Firme koje žele da njihovi proizvodi nose ovu oznaku, koja bi trebalo da postane prestižan dokaz kvaliteta, mogu da se prijave od sutra preko sajta Stvaranousrbiji.rs, poručio je danas predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.
Čadež je na promociji projekta "Stvarano u Srbiji" u Etnografskom muzeju u Beogradu, objasnio da je "čuvarkuća" kolektivni žig koji dokazuje da je proizvod visokog kvaliteta i da je stvoren u našoj zemlji.
"Značaj ovog žiga je u tome što dokazuje da je najveći deo onoga što čini njegovu vrednost stvoreno u Srbiji", istakao je Čadež i naglasio da kada građani kupuju proizvode sa ovom oznakom, oni ustvari daju novac ne samo proizvođaču, već i celom lancu dobavljača.
Projekat je usmeren ka prerađivačkoj industriji, a u narednim mesecima nizom promocija radiće se na "buđenju svesti" građana o značaju kupovine domaćih proizvoda.
Želimo da probudimo svest kod ljudi da budu 'čuvarkuće', da znaju kada kupe nešto, to utiče na to koliko će poreza ova država dobiti, kako će škole izgledati, kakva će privreda biti", poručio je Čadež.
Cilj je takođe, da domaći proizvođači više koriste sirovinu iz naše zemlje, a Čadež precizira da se na primer, ova oznaka ne može primeniti na proizvođače čokolada jer je kakao, koji čini 80 ili 100 odsto proizvoda, uvozna sirovina.
Do oznake visokog kvaliteta proizvoda koji je nastao u Srbiji neće biti lako doći, kaže predsednik PKS, i navodi da se svi uslovi nalaze na sajtu PKS - stvaranousrbiji.rs.
Žig će moći da dobiju proizvodi iz tekstilne industrije iako, na primer, pamuk dolazi iz uvoza, ali je proizvedeni komad odeće u potpunosti dizajniran u Srbiji, i to je dodata vrednost koju će stručnjaci ocenjivati prilikom dodele ove oznake.
Domaća preduzeća pozdravljaju početak akcije a generalni direktor kompanije Nektar, Mihailo Janković, kaže da se ovakvim inicijativama pokazuje koliko je važno da čuvamo i branimo ono što ima naša zemlja.
"Ova akcija je usmerena da stvorena dodata vrednost ostaje u Srbiji. Srbija ima mnogo toga da ponudi. Važno je u ovom trenutku da podignemo kolektivnu svest o značaju kupovine domaćih proizvoda. Svaki dinar potrošen za kupovinu domaćih proizvoda od domaćih sirovina se vraća u domaću potrošnju kroz lokalne plate, poreze, zdravstveno osiguranje, penziono osiguranje...", navodi Janković.
Kupovina domaćih proizvoda znači podršku domaćoj privredi, saglasan je generalni direktor komapnije DIS marketi, Ivan Šulejić.
"Ovo je odličan projekat na koji svi mi treba da budemo ponosni. Kada kupujete domaće proizvode činimo da naš novac ostaje u Srbiji", ocenio je Šulejić.
Partizan izgubio uz zvuk sirene! Opet nije ušla kada je bilo najvažnije, serija poraza sve duža!
Crvena zvezda razbila Albu u Pioniru: Morala je da pobedi i uradila je to furiozno!
Da li je vreme za alarme u Partizanu? Četiri uzastopna poraza u Evroligi, a najteže tek dolazi
"Došli su na odmor, ali idu kući sa porazom" Trener Pariza peckao Grobare zbog poraza za infarkt
Istorija srpskog fudbala, evropska pobeda u Bačkoj Topoli! TSC razbio Švajcarce, pamtiće dugo Miloša i Petra