• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako je korona uticala na naše kupovne navike? Kako smo i šta kupovali

Autor Ksenija Jelesijević

Epidemija korona virusa dovela je do brojnih promena u ponašanju ljudi širom sveta.

 Srbija Crna Gora kupovina korona virus onlajn kupovina istraživanje Izvor: MONDO / Marko Čavić

Istraživačka agencija Kantar je tokom juna 2020. sprovela istraživanje kupovnih navika stanovnika Srbije i Crne Gore i da li se i koliko njihova kupovina promenila u odnosu na situaciju pre krize.

Za većinu je kupovina ostala ista, bilo da je preko interneta, telefonskom porudžbinom ili na prodajnim mestima. Ipak, svaki peti građanin Srbije je smanjio kupovinu na prodajnim mestima (22%), dok je 14% povećalo kupovinu preko interneta.

Možda će vas zanimati

U Crnoj Gori 13% ispitanika navodi da je smanjilo kupovinu na prodajnim mestima, a 12% da je povećalo kupovinu preko interneta.

Podaci takođe ukazuju da su građani Crne Gore značajno "otporniji“ na promene, u poređenju sa građanima Srbije.

Među građanima Srbije čija je onlajn kupovina tokom krize porasla, najveći broj je visokoobrazovanih, mlađih od 40 godina, stanovnika urbanih sredina i onih sa decom. Online kupovina među građanima Crne Gore u većoj meri je porasla među visokoobrazovanima, građanima starosti između 30 i 39 godina, onih sa višim ličnim prihodima i zaposlenima.

U Srbiji je generalno bilo više onlajn "kupaca-početnika“, u proseku 11%. Čak 15% građana Srbije navodi da prvi put tokom COVID-19 krize preko interneta kupilo odeću i modne detalje, a 13% da je kupilo hranu i piće.

S druge strane, među građanima Crne Gore je oko 5% “kupaca-početnika”, a najviše su kupovali elektroniku (6%), kao i
kozmetiku i sredstva za ličnu negu (6%).

Većina smatra da će njihova online kupovina ostati ista kao i pre krize, a da će se njihova kupovina preko interneta povećati smatra svaki deseti građanin (10%) i u Srbiji i u Crnoj Gori.

Sa druge strane, pojedini smatraju da je intenzivnija online kupovina bila privremena, pa po 15% građana u Srbiji, kao i u Crnoj Gori, smatra da će se njihova kupovina vratiti na nivo pre krize.

Istraživanje za obe zemlje je realizovano nakon popuštanja restriktivnih mera, tokom juna 2020 na populaciji starosti od 18-65 godina, urbane i ruralne sredine. U Srbiji je ispitano 1167 ispitanika, a u Crnoj Gori 820 ispitanika.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

milos

Desi li se još jedan"talas" ostaće nam samo navika i sjećanje na kupovinu.

special image