• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 najčešćih problema kod pokretanja malog biznisa i kako ih rešiti

Izvor Promo

Pokretanje i vođenje sopstvenog biznisa je verovatno zastrašujuća pomisao za većinu ljudi. Tačno je da započinjanje nečeg novog uvek prati pomalo problema, ali je dobra vest da su svi - rešivi!

Sve počinje od dobre ideje, ali se tu ne završava. Treba sakupiti dovoljno hrabrosti, ali i finansija da biste se upustili u avanturu zvanu "sam svoj gazda". Prve dve godine poslovanja su ključne i, nažalost, značajan broj malih i srednjih preduzeća ne dočeka proslavu treće godišnjice firme.

Srećom, od nedavno je malim preduzetnicima na raspolaganju pomoć u vidu platforme podrške koju je pokrenula kompanija Visa pod sloganom #podrzimolokalno. Na adresi rs.visa.com, dostupni su vam brojni stručni saveti i rešenja u vezi sa pronalaženjem načina finansiranja, organizacijom prodaje, strategijom promocije na Internetu i mnogim drugim pogodnostima.

Možda će vas zanimati

Lakše ćemo se suočiti sa poteškoćama ako unapred znamo šta nas čeka, a ovo su neki od najčešćih problema pri pokretanju malog i srednjeg biznisa:

Stabilan priliv novca je prva briga ljudi koji se kolebaju da postanu preduzetnici. Sasvim razumljivo, jer svaki biznis mora da se nosi sa velikim brojem odlaznih i dolaznih transakcija, koje nisu uvek sinhronizovane na način na koji bismo mi to želeli. Platiti knjigovođu koji bi se bavio time je svakako logičan potez, ali ako ste tek počeli biznis i imate skroman budžet, neminovno je da za većinu stvari morate sami da se postarate. Savremene tehnologije nam omogućavaju da i sami vodimo evidenciju uplata i isplata, kao i da ispoštujemo zadate rokove.

Dolaženje do kupaca i proširivanje mreže svojih potrošača je cilj od koga zaista zavisi opstanak svakog biznisa. Kada obavestimo širu familiju i kolege sa fakulteta da smo pokrenuli sopstveni biznis i da bi nam jako značila njihova podrška u vidu korišćenja naših proizvoda ili usluga, šta dalje? Neophodno je izvršiti istraživanje tržišta tako što ćemo dobro ispitati, ko nam je konkurencija, šta je već u ponudi i gde se na tržištu nalazi "rupa" koju bismo mi mogli da popunimo. Ideal je ponuditi nešto što niko drugi do sada nije. Ovo, naravno, možete i sami, surfovanjem po netu, ali vam je neophodno vreme i stručni saveti u kojem smeru se uputiti.

Marketing je stavka bez koje bi i najbolji mogući proizvod ili usluga propao. U zavisnosti od toga šta konkretno nudite, treba izabrati i online platformu na kojoj ćete plasirati svoju reklamnu kampanju. Ovo podrazumeva da smislite način na koji želite da predstavite svoj proizvod ili uslugu, targetirate odgovarajuću publiku i budete dostupni online 24/7 za sva pitanja i nedoumice potencijalnih klijenata. Nekad je samo minut dovoljan da zbog jedne neodgovorene poruke, vaša mušterija ode kod drugog, bržeg ponuđača.

Kvalitet vs kvantitet je večita dilema. Kada vaš biznis "stane na noge" do te mere da imate stabilan rast broja potrošača, mnogi upadnu u zamku kvantiteta na uštrb kvaliteta. U želji da se proda što više i ostvari profi, dešavaju se greške, slabi kvalitet proizvoda ili usluge i javljaju se prvi nezadovoljni kupci, koji se mogu umnožiti ako brzo ne rešite kritičnu situaciju, jer dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje. Od vaše reakcije zavisiće budućnost vašeg brenda.

Burnout je vrlo realan problem o kojem mnogi ne razmišljaju. Naime, u prvim godinama poslovanja malog biznisa, sve aktivnosti oko njega padaju na pleća pokretača, tj. samo jedne osobe. Na taj način pokretač štedi sredstva, ali je još jedna prednost i to što je zaista upućen u svaki segment svog biznisa. Međutim, neminovno je da sve ove obaveze ostave traga u vidu umora, dekoncentracije i pada elana. Upravo zbog toga je veoma važno voditi računa da ne dođe do burnout sindroma, koji je jako čest kada, kao što je to slučaj kod malih preduzetnika, radno vrmee zvanično ne postoji i posao se svakodnevno donosi kući.

Podržati mala i srednja preduzeća je jako važno ne samo iz prijateljskih pobuda, već i zbog toga što na njima leži napredak čitave privrede i ekonomije svake zemlje. Inspirisana malim i srednjim preduzećima, Visa je pokrenula inicijativu #WhereYouShopMatters. Ako posetite rs.visa.com, na samo klik od vas biće saveti i rešenja o organizaciji troškova, održavanju online reputacije, strategiji promocije na digitalnim kanalima i mnoge druge pogodnosti. Na primer, uz pomoć kalkulatora za obradu troškova tačno možete izračunati koliko će vas koštati pokretanje sopstvenog biznisa.

Korisnicima Visa Business i Visa Platinum Business kartica je na raspolaganju još jedna pogodnost. U pitanju je Visa konsijerž usluga sa čet bot podrškom, koja podrazumeva virtuelnog asistenta spremnog da reši svaki problem brzo i bez muke.

Pokrenuti svoj posao, plasirati svoje usluge, unaprediti svoje poslovanje: sve ovo nikada nije bilo lakše! Kompanija Visa je tu da vam pomogne na svakom koraku vašeg putovanja.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image