NOVI PROPISI OD 5. JULA: Teže do REGISTRACIJE - pojedini vozači će morati da izdvoje i do 1.000 evra da prođu pregled! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

starija vozila ispod standarda

NOVI PROPISI OD 5. JULA: Teže do REGISTRACIJE - pojedini vozači će morati da izdvoje i do 1.000 evra da prođu pregled!

Autor Marija Ivetić
Autor Marija Ivetić

Neki stručnjaci smatraju da će najteže tehnički pregled proći starija vozila sa "evro 3" i "evro 4" standardom.

Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Ovo predviđaju nove odredbe Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila. Taj akt je stupio na snagu 5. jula 2018. godine, ali je primena propisa koji se odnose na merenje izduvnih gasova odložena do 5. jula ove godine.

Neki stručnjaci smatraju da će najteže tehnički pregled proći starija vozila sa "evro 3" i "evro 4" standardom. Drugi ističu da se ne može praviti takva generalizacija, već da će najveći problem imati automobili koji su prešli više stotina kilometara, kao i oni koji nisu održavani. Svi se slažu u jednom, novi propisi su nelogični, jer kategorizacija nije napravljena prema evro standardu ili godini proizvodnje, već prema datumu registracije.

Možda će vas zanimati

Podrazumeva se da vozilo mora da zadovolji tehničku ispravnost i kriterijume predviđene u trenutku njegove proizvodnje. Međutim, od jula će za vlasnike dva ista automobila da važe različiti propisi, odnosno strože uslove moraće da ispuni onaj koji je registrovan posle marta 2014. godine. Tako je, na primer, za vozila registrovana pre ovog datuma dozvoljena granica ugljen-monoksida pri obrtaju motora u praznom hodu 4,5 odsto, a za one posle tog datuma je 0,3 procenta.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da ovi normativi nisu u skladu sa pravom, jer će se retroaktivno primenjivati. Propis treba, kako kaže, da važi od trenutka kada je donet i građani moraju da znaju kakva su nova pravila igre. Oni koji su kupovali autmobile od 1. marta 2014. do 5. jula 2018. sa tim nisu mogli da budu upoznati, a retko ko zna i sada da će početi njegova primena.

"Granice koje su postavljene novim propisom za merenje emisije izduvnih gasova, vozila sa "evro 3" i "evro 4" standardom teško će moći da preskoče - ističe profesor Vujanić.

"Automobili treba da zadovolje tehničku ispravnost i kriterijume prema kojima su proizvedeni i prodati, a ne mogu se propisivati stroži uslovi od tih. Ali ima mnogo onih koji ne ispunjavaju ni te fabrički predviđene uslove, jer neće da održavaju svoje vozilo".

Ako je motor ispravan, onda na kvalitet izduvnih gasova znatno utiču katalizator i GPF filter kod "benzinaca" i DPF filter kod "dizelaša" (filteri za prečišćavanje čađi). Međutim, ovi delovi nisu bili obavezni od početka proizvodnje vozila sa "evro 3" i "evro 4" standardom, tako da ih neki nemaju, dok ih svi sa normom "evro 5" i "evro 6" imaju. Mnogi vlasnici su skidali katalizatore i filtere, ili su vozilo kupili bez tih delova, a u takvom stanju neće moći da prođu tehnički pregled kada stupe na snagu novi propisi. Njihova ugradnja će, kako ističe profesor, biti udar na džep vlasnika.

"Važno je održavanje automobila, redovno čišćenje katalizatora i filtera. Ali, mnogi skinu DPF filter kada ne radi dobro. Zavisno od modela njegova cena je od 500 do 800 evra plus ugradnja. Za auto koji vredi oko 2.000 evra, vlasnika će koštati više od 1.000 evra da stavi filter", kaže profesor.

Profesor postavlja i pitanje kako će nove kriterijume da zadovolje oldtajmeri. On ističe i da se zalaže za to da građani koriste novije automobile, ali i da njihova cena ne bude toliko visoka.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Novosti)

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 75

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Alfista

500 do 800e dpf... Ko se nada duze zivi.. Dpf za alfu romeo 159 2011. 1560e... A o novim bmw audi mercedes vw da ne pricham a svi skidaji sa automobila 3 god starih koji su preshli po 300 000 i doshli u Srbistan "full kao nov"...

Heisenberg

@Alfista Ovce treba sisati. Kupuju "bembare" iz 2011e za 10000e "top nov, nov, nov" a kada otvoris mobile.de (nemacke polovne automobile) vidis da takav auto kosta tamo isto. I niko da posumnja da uz prevoz, carinu, poreze auto koji se ovde prodaje za 10000e, tamo mora biti placen 5000e da bi se prodavcu isplatilo. Sto znaci da je ogoljen, sklepan od vise krseva, da je "milioner", da su povadjeni katalizatori, dpf filteri, lamba sonde i sve ostalo. Ko ne plati na mostu, plati na cupriji.

Jovan

Uzas sta sve nece smisliti. Razumem sve dok je u pitanju bezbednost, ali samo troskovi po grbaci gradjana. Nece se puno sta postici time sto ce se "skloniti krsevi" sa ulica, jer evo za vreme zatvaranja zbog virusa opet smo imali najveca zagadjenja. Sto se tehnickog tice, ja sam pre pola meseca super prosao, cuo sam i instalirao aplikaciju zakazi tehnicki i veoma sam zadovoljan. Video sam odmah cenu, komentare, i zaista se pokazalo da kada neki tehnicki ima pozitivne ocene da to nije slucajno. Nisu me mucili, lepo su pogledali auto, a cak su mi i nalepnicu oni zalepili. Aplikacija mi je dosta pomogla, ne bih otisao kod njih. Svaka cast i ljudima koji su napravili takav neki sistem, trebalo bi da imamo mogucnost sve da zakazujemo i rezervise kao sto postoji taj servis. Pozdrav

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU