Ukoliko majstora nema dovoljno, popravke su najskuplje. Ljudi su tako ovog leta i po 200 evra plaćali zamenu transformatora na klima uređajima. Po novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji će se tek naći pred poslanicima Skupštine, majstori će za sve popravke skuplje od 5.000 dinara morati da izdaju predračun, a sa poprfavkama mogu da počnu tek kada dobiju pismenu saglasnost.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije ističu da se građani često žale na to da su im majstori naplatili previše, a najčešće ni ne dobiju račun.

"To su uglavnom majstori na crno, to su oglasi koje dobijamo u sandučićima i to je rizična kupovina usluga. Oni nisu registrovani, ne dobijate ni račun, ni predračun", objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Vlada je usvojila Predlog zakona o zaštiti potrošača, a njega treba da usvoji i Skupština. Svi se nadaju da će to biti uskoro, pre svih potrošači. Glavna novina Predloga zakona je predračun, kažu u Ministarstvu trgovine.

"To znači da je pružalac usluge u obavezi da za sve usluge koje prelaze račun od 5.000 dinara uradi proračun sa celokupnom specifikacijom usluge, cene materijala, sve i za to mora da dobije pisanu saglasnost od potrošača", naglasila je Slađana Đorđević, načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača.

O dodatnim radovima, mimo ugovora, majstor mora da obavesti potrošača i može da počne da radi tek kad dobije saglasnost. Prvi put zakon predviđa i prekršajne naloge.

"Fiksna novčana kazna od 50.000 dinara za pravna lica, 8.000 za odgovorne i 30.000 za preduzetnike", objasnila je Slađana Đorđević.

Privatni preduzetnici ističu da već rade tako, ali da im posao preuzimaju oni koji nisu registrovani.

"Mi prvo utvrdimo defekt, popričamo s njima, objasnimo i cenu, kvalitet radova, i tek onda se odluči da li se radi ili ne", kazao je Milan Bojčić, vlasnik jedne zanatske radnje.

Odstupanje od proračuna moći će da bude 15 odsto, a sve preko toga potrošač nije dužan da plati.

(MONDO/RTS)