• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KUPILI STAN U BG-u, PA PROŠLI PAKAO SA MAJSTORIMA I PAPRENO PLATILI: "Zbog stresa posle renoviranja moram na bolovanje"

Autor Aleksandra Vasić

Beograđani koji su nedavno renovirali stanove otkrili su za MONDO svoja "horor" iskustva sa majstorima, koji su im napravili "više štete nego koristi".

 kako naci dobrog majstora iskustva Izvor: MONDO/Goran Sivački/YouTube/Printcreen/JUB Srbija/EzeeFix

Zbog velikog nedostataka majstora u Srbiji vlada prava "pomamama" za molerima, električarima, vodoinstalaterima. Kako mušterije, ali i sami majstori tvrde, zbog nedostatka radnika i dobre zarade ovaj posao sve češće rade "priučeni" radnici bez mnogo iskustva. 

Neki od onih koji su imali loša iskustva sa majstorima iako su papreno platili usluge, podelili su za MONDO svoje iskustvo tokom adaptacije stanova. 

Kako kažu, bilo je svakakvih "katastrofa", on lepljenja pločica natraške, povezivanje prekidača za svetlo sa zvonom na vratima, do ugrađivanja tuša u kabini "kao da je za patuljke". 

Možda će vas zanimati

JEDAN SE NIJE POJAVIO, DRUGI ODLOŽIO, TREĆI OTIŠAO NA DRUGI POSAO

Milica i Nikola Vranić koji su nedavno kupili stan u Beogradu za koji su dugo štedeli, kažu da su prošli kroz pravi pakao tokom adaptacije i da gotovo da "nije bilo dela renoviranja gde nije nastao problem". 

"Pošto sam inače iz Pirota, svi majstori koje poznajem rade tamo. U Beogradu sam morao da okrenem milion brojeva, davali su mi preporuke i jedva sam na kraju našao majstore koji nisu zauzeti. Kada smo ugovorili posao za naredni mesec, pošto su tada najranije mogli da dođu, tek je onda krenuo pakao - vodoinstalater se uopšte nije pojavio, parketar je odložio, dok je električar navodno preživeo infarkt od kojeg mu je trebalo dva dana da se opravi. Onda je tapetaru u međuvremenu iskrsnuo drugi posao i nije mogao da čeka nas, pa je i on otkazao", kaže Nikola Vranić za MONDO. 

SVAKI IMA SVOJE PROHTEVE

Kada smo jedva sastavili novu ekipu majstora i krenuli sa radovima, ispostavilo se da će cena biti mnogo veća od uobičajene. 

"Znali smo da su oni ono što zovu priučeni majstori, ali nismo imali izbora. Pritom, poznanci su tvrdili da su im obavljali posao kako treba. Ipak, kada smo krenuli da računamo cene ruku, materijala i ostalo, videli smo su cene veće od uobičajenih. Gotovo svaki majstor je imao svoje zahteve. Recimo, moler je tvrdio da zid ne može da bude okrečen jednom tehnikom koju smo hteli, već mora drugom, koja je duplo skuplja. U cenu kupatila krenuli su da uračunavaju postavljanje držača po nekim basnoslovnim ciframa. To i sam znam da ugradim, tako da smo to odmah otpisali", kaže Nikola. 

"TUŠ NISKO KAO DA JE ZA PATULJKE"

Sve je bilo u redu dok su bili kod kuće i nadgledali radove. Ipak, zbog poslovnih obaveza nisu mogli da budu non stop u stanu i nadgledaju, zbog čega su krenuli ozbiljniji problemi. 

"Nisu želeli da odlaze po materijal već su tražili da mi sve donesemo. Zbog toga sma izlazila sa posla za svaku sitnicu. Ako to ne uradim, oni ne bi radili posao kako treba. Kada nismo bili tu, ugradili su tuš u kabini nisko kao da je za patuljke. Kada smo pitali kako niste videli da nešto nije u redu i da fali produžetak, rekli su da su mislili da mi tako želimo", kaže Milica Vranić. 

TUŠ SISTEM POGREŠNO SPOJEN

Na sve to, kada je kupatilo bilo potpuno završeno, ispostavilo se da je tuš sistem pogrešno spojen, pa je moralo da se radi sve ispočetka. 

"Morali smo da razbijemo zid i da radimo sve ispočetka. Ormarići, staklo, sve je moralo ponovo. Kada se sve to odradilo, ispostavilo se da je električar napravio pogrešan spoj i kada se pritisne prekidač za svetlo, čuje se zvono na vratima. Kada sam to videla, ja sam se od muke istovremeno smejala i plakala. Srećom, taj kvar je brzo otklonjen. Ipak, zbog svega preživljenog, mislila sam da ću morati da uzmem bolovanje na kraju", kaže naša sagovornica. 

U SVAKOM DELU STANA NEKA GREŠKA

Jedan od onih koji je imao loše iskustvo sa majstorima jeste i Ivica Todorović, koji je nedavno renovirao porodični stan u Zemunu. 

"Inače nisam neka cepidlaka da gleda svaki detalj, ali tu je bilo toliko grešaka, da je to bilo neverovatno. Fuge na inače tamnom kupatilu su pobelele i izgledale kao da su urađene pre 10 godina, a ne pre tri dana. Balkonska vrata postavljena su na traške i otvaraju se na drugu stranu. Tamo gde je u kuhinji trebala da bude donja polica, majstor je greškom zavario jer je tako razumeo, tako da sam praktično ostao bez tog dela. Daska od šanka ugrađena je naopačke, tek okrečeni zid je okrnjen... Ne mogu sve ni da nabrojim", priča Ivica Todorović svoje iskustvo. 

URADIO PONOVO BEZ NAPLATE

Kako kaže, ne padaju mu teško greške majstora, koliko kada se "prave ludi" i tvde da ne vide grešku, kaže Todorović za naš portal. 

"Desilo mi se da je majstor, za koga su tvrdili da je vrhunski profesionalac, greškom postavio pločice naopačke. Kada smo to utvrdili, pristao je da sve uradi ponovo, bez naplate rada, što je u redu. Ipak, morali smo da platimo nove pločice, ali on je umesto toga odradio dodatni posao u stanu, i to je u redu. Bolje to, nego oni što tvrde da nema nikakve njihove krivice i greške", kaže on. 

ANGAŽUJU JEFTINIJE MAJSTORE, PA MORAJU BITI SPREMNI NA RIZIK?

Kako za MONDO objašnjava Miloš Kojić, jedan od radnika u građevinskoj firmi koji se bavi keramikom, sve je teže doći do dobrog majstora u Srbiji, jer je većina njih otišla u inostranstvo ili radi za velike građevinske firme, na poslovima koji traju po nekoliko meseci. 

"Takođe je sve manje onih koji se školuju za zidare, keramičare, električare. Najbolji na tržištu su zauzeti i ne možete da ih agažujete čak ni ako zovete nekoliko meseci unapred, a dodatni problem mnogima jeste to što su skupi, u odnosu na priučene majstore. Kada tome dodamo da je cena materijala mnogo veća nego što je bila, jasno je zašto ljudi angažuju onoga koga prvog dobiju i sa kime uspeju da dogovore cenu, ali onda moraju da budu spremni na rizik", kaže za MONDO Miloš Kojić. 

UVEK IMAJTE SVE NA PAPIRU

Prema njegovim rečima, ono što svako može da uradi kako bi smanjio rizik da bude nezadovoljan majstorima, jeste da unapred razradi detalje posla i da sve ima zabeleženo.

"Ono što se kaže može pogrešno da se razume ili zaboravi, zato je najbolje sve imati na papiru. Ako dođe do velike štete, taj papir može da posluži u sudskom sporu. Pre adaptacije treba napraviti računicu, plan i zapisati troškove, koje moraju obe strane da prihvate. Na kraju se sastavlja jednostavan ugovor sa rokom i cenom. Kada bi to postojalo pre radova, 90 odsto problema bilo bi rešeno", tvrdi Miloš Kojić. 

Pročitajte još

Komentari 47

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sasa

Da li postoji zemlja gdje majstori ne fushere? Zivim u Skandinaviji i povremeno imam kontakta sa majstorima. Cast izuzetcima, ali vecinu moras nadgledati da bi odradili posao i natezati se s njima oko dolaska.

Keramicar

To nisu majstori koji dodju kod coveka u kucu,stan i sve mu upropaste.Kakav je to majstor i da li to moze da se nazove majstorom? Covek odvoji 2000 hiljade evra da renovira npr. kupatilo i plati te koliko trazis i ti mi sve upropastis.Kod mene ide to ovako:KOD DRUGOG RADIM KAO I KOD SVOJE KUCE I NIKAKO DRUGACIJE.Po neke musterije nas cekaju i po 2 meseca da bih dosli kod njih.Posao se odradi odgovorno,svaki racun dobiju,na kraju posla je sve cisto uvek i ljudi na kraju uvek pocaste.I jos nesto,dok traje radno vreme NEMA ALKOHOLA!

Pusim Sobranie na Svadbama

Ja sam uzo poso za 300e po m kvadratnom

special image