Kako su rekli, do sada je stiglo više od 300 kompletnih zahteva koje podnose i pravna i fizička lica, a jedan zahtev može da obuhvati i više vozila.

Prvobitna sredstva koja su budžetom planirana, utrošena su tokom avgusta, a zbog velikog interesovanja Vlada Srbije je odobrila dodatna sredstva kako bi svi građani i pravna lica, zainteresovani za kupovinu ovih vozila, mogli da ostvare pravo na subvenciju.

IZNOS SUBVENCIJA

Subvencije su različite za različite vrste vozila, te se za vozila vrste L1 L2 (mopede i lake tricikle) dodeljuje 250 evra, rečeno je iz Ministarstva zaštite životne sredine.

Za vozila vrste L3 - L7 (motocikle i teške četvorotočkaše) dodeljuje se 500 evra.

Za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše 9 sedišta i lako teretno vozilo) koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 140 g/km - dodeljuje se 2.500 evra.

Za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše 9 sedišta i lako teretno vozilo) koja pokreće hibridni pogon tako da vozilo može bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno da se kreće isključivo na električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju, kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km - dodeljuje se 3.500 evra.

Na kraju, za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše 9 sedišta i lako teretno vozilo) isključivo na električni pogon dodeljuje se 5.000 evra.

Uslovi za podršku su da se kupuje novo vozilo, sopstvenim sredstvima ili na lizing, a najviše subvencija podeljeno je za hibridna vozila, koja se subvencionišu sa 2.500 evra, a najviše podnetih zahteva za subvencionisanje ima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

(MONDO/B92)